Klacht: Extra kosten Ryanair

op 26 juli 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Circa een week voor vertrek ontvang je al e-mails om in te checken voor je Ryanair vlucht. Na alle stappen te hebben doorlopen kom je er achter dat dit alleen nog mogelijk is tegen extra betaling. Na ingecheckt te hebben, zonder extra kosten, kom je er achter dat je standaard niet naast je reisgenoot geplaatst wordt (uiteraard kan dit tegen extra kosten). Inchecken voor de terugvlucht kan pas als je op de luchthaven staat voor de heenreis (printen lukt dus sowieso niet). Op mijn bestemming lukte het niet om in te loggen op mijn emailaccount waardoor ik en mijn partner met 70 euro p.p. extra kosten werden geconfronteerd voor het inchecken. Ik vind dit niet in verhouding staan tot de gedane arbeid op de luchthaven (2 minuten werk). En voor dit bedrag was het ook nog niet mogelijk om naast elkaar te zitten.

20 euro p.p. vind ik acceptabel en wil graag de 50 euro p.p. retour.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht margrietdriessen

3 weken geleden - Ryanair wil mijn klacht niet in behandeling nemen; had ik ook niet verwacht gezien de negatieve reacties over deze luchtvaartmaatschappij die ik al vernomen had voordat ik met ze ging vliegen. Helaas was/is het de enige maatschappij die vanaf Eindhoven naar Krakau vliegt. Een aantal collega's heb ik door mijn ervaringen al kunnen weerhouden om bij Ryanair te boeken en voor Transavia te kiezen.

Alle klachten die gemeld zijn door margrietdriessen