Klacht: niet goed werkende pc

op 15 april 2015 over Experteam in de categorie Juridisch

eind november 2014 kreeg ik problemen met zowel mijn destop computer en ook mijn interverbinding werkte niet goed. Experteam gebeld. Er kwam een monteur, hij heeft in eerste instantie de internetverbinding opgelost door een extender te plaatsen. Hierdoor heb ik een goede verbinding op twee verdiepingen. De middelste verdieping is zeer matig, maar ala…probleem redelijk opgelost.
Mijn desktop gebruik ik voor een licht grafisch programma. Mijn huidige Dell desktop pc bleek verouderd (ik had hem zo’n anderhalf jaar). De monteur adviseerde een nieuwe computer met meer geheugen. Hij belde even en vertelde dat ze er een hadden staan die voldeed aan de eisen die ik nodig had voor mijn plotter hobby. Het was een refurbished computer, die normaal €1000 kost. Ik kon hem kopen voor €500. Een hoop geld omdat deze monteur ook al uren bezig is geweest om alles aan te sluiten (ik moest overigens zelf tot twee keer toe materialen gaan kopen voor de aansluiting van de pc toen hij bezig was met installeren!, wat ik op zich ook vreemd vond). Ik heb het programma geinstalleerd en bleek niet te werken. De volgende dag weer gebeld met de monteur. Ik moest mijn antivirus programma eraf halen. Nou, dat werkte gedeeltelijk. Het programma deed het, maar was zo traag dat er niet mee te werken viel. Weer gebeld, nu moest ik microsoft office eraf halen. Dit werkte niet.
Als ik een printer aansluit, dan doet het programma het ook niet. Op deze manier heb ik niks aan mijn pc omdat ik ook graag op internet wil met virusprogramma, een printer wil aansluiten en ook microsoft office wil gebruiken. Het is vreemd want op mijn laptop doet dit programma het vlekkeloos, zonder vertragingen en met virusprogramma en microsoft office. Ook nog een laptop van vriendin geprobeerd, daar liep het programma ook als een zonnetje. Ik voelde nu nattigheid. De monteur vertelde dat er een hele dure videokaart van ong €500 in de pc zat. Even googlen op internet leerde me dat deze te koop waren voor €25! Er is iets niet goed met deze pc! Ik heb toen verschillende mailtjes gestuurd over dit probleem. Maar kreeg geen reactie, na weken van emails versturen, gebeld met experteam. Die vertelde dat ik een klacht ik kon dienen door naar het experteam zelf een klachten mail te sturen. Ik weer het hele verhaal verteld en mail gestuurd. Na weken weer totaal geen reactie. Ik werd steeds bozer. Na nognaals een mail te hebben gestuurd aan de monteur zelf kreeg ik eindelijk een mail terug. Daar sprak hij zijn verbazing uit, hij had nooit wat ontvangen (vreemd, want het is naar hetzelfde mailadres gestuurd). Het enige wat er in de mail staat is dat ik een jaar garantie heb op de hardware en niet op de software. Dat ik dan de pc kan laten nakijken. Maar dan moet ik wel weer betalen voor de uren dat de monteur er is. Nou, dat dacht ik niet! Mijn vertrouwen in deze monteur en het experteam is compleet weg. Er is iets raars aan deze computer. Vanaf de eerste dag heb ik mijn klachten neergelegd. We zijn nu inmiddels al maanden verder. Ik voel me belazerd met deze refurbished computer. Ik heb ook al voorgesteld dat ze de computer terugnemen. Ook daar word niet op gereageerd.

Ik zou tevreden zijn als ik deze computer terug kan geven. Ik wil mijn geld terug.
De computer werkt niet naar behoren en ik heb geen zin om nog enig geld uit te geven waarbij er een monteur komt kijken naar de pc.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Experteam

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Experteam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dx