Klacht: Expert kosten voor eigen rekening

op 25 juli 2017 over Allsecur in de categorie Verzekering

Onlangs een schade gemeld bij het waarborgfonds via Allsecur. mij werd verteld dat het zeker de moeite waard was om middels deze weg de schade door onbekende dader te laten checken. Vervolgens komt een expert kijken naar mijn auto en het komt niet in aanmerking voor het waarborgfonds maar ik moet wel de rapportkosten betalen die de schade hersteller moet opstellen voor de expert. Hier is niets over gecommuniceerd door Allsecur , niet in e-mails/brieven/telefoongesprekken. Als je ze vervolgens opbelt met de vraag , word geantwoord met ja dan moet u een klacht indienen, u moet wel gwn zelf betalen, wij gaan niet een welles nietes spelletje aan, total onprofessioneel. Ik heb gesproken met Desiree Zwaan en zij kon/ wilde verder niets voor me doen, dus ik als klant mag het uitkzoeken

Als de expert de rapport kosten op zich neemt. Schadenummer 775ED6038A3

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 25 juli 2017 om 16:16 geantwoord

Beste Derya Caplean,

Wat vervelend om te lezen dat een onbekende schade heeft veroorzaakt aan je auto. Ik begrijp dat het dan geen prettig nieuws is als je zelf de kosten voor de expert moet betalen.

Naar aanleiding van je bericht heb ik de schadeafdeling gesproken. Van hen begrijp ik dat uit het rapport van de expert mogelijk niet met zekerheid te zeggen is dat de schade aan je auto is veroorzaakt door een motorvoertuig. Omdat dit wel één van de voorwaarden is van het Waarborgfonds, zou dat betekenen dat de schade niet bij hen te verhalen is.

Je auto is Volledig casco verzekerd. Je kunt de schade daarom bij ons claimen als het Waarborgfonds de claim afwijst. Je hebt aangegeven dat je hier geen gebruik van wilt maken. Als de schade niet bij ons wordt geclaimd, beschouwen we deze als niet gemeld en betalen wij niet voor de kosten van de expert.

Ik kan mij voorstellen dat dit teleurstellend is, maar ik kan je helaas geen beter nieuws geven. Tot slot zie ik dat je bij je klacht een ander e-mailadres hebt opgegeven dan bij ons bekend is. Omdat we je graag zo goed mogelijk op de hoogte willen houden, wil ik je vragen om mij te laten weten welk e-mailadres juist is. Je kunt dit laten weten door een e-mail te sturen naar klacht@allsecur.nl.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam

Heeft op 25 juli 2017 om 16:21 geantwoord

hartelijk dank voor je email Sjoukje, waer het mij om gaat is dat ik kosten moet dekken waarvan ik niet op de hoogte ben gebracht. Je college Desiree gaf aan dat in de notities wel staat dat er is geproken over het Waarborgfonds, maar dit betekent niet direct dat ik op hoogte ben dat jullie de rekening naar mij doorsturen. Bovendien heft een voorgaande college mij verteld dat de expert eerst aan de hand van fotos kijkt of het op afstand beordeeld word of dat het noodzakelijk is om te komen. Aan de hand van de fotos had hij dit al kunnen zien, het waarborgfonds heft het afgewezen, waarom is er dan nog steeds een rapport nodig? Mijn e-mail adres welke jullie hebben is correct.

Alle klachten die gemeld zijn door Derya Caplean