Klacht: excursies niet gekregen, geen professionele reisleiding, chaotisch

op 15 april 2016 over Travelbird in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Rondreis Sri Lanka N-19589968
Wij waren ingedeeld in een groep van 24 personen. 18 Duitsers, 2 Engelse en samen met ons nog 2 Nederlanders.
In de reispapieren staat een Engelstalige gids. Het werd een Duitstalige gids.
De groep Duitsers zat de eerste dagen een half uur rijden van ons vandaan, Als we ergens naar toe moesten zaten we onnodig een half uur langer in de bus om hen op te halen.
Excursie edelstenenmijn en kookworkshop op dag 2 en 3 klinkt mooi, maar stelt niets voor.
Dag 4 Regenwoud excursie er was een alternatief om 4 tempels te gaan bezoeken, Dat wilde we graag, maar de reisleider zei dat het niet kon. Of zelf betalen. Op 15 september hebben we een mail ontvangen hierover dat indien je dat wilde daar aan mee kon doen. Dit hebben we ook aan Saranne van Travelbird ook door gegeven. Saranne wilde wel wat regelen voor ons, maar dat paste helaas niet meer in ons programma. Omdat we de volgende dag naar een andere plaats gingen.
Dag 6 excursie Adams Peak ging niet door, volgens de reisleider omdat de Duitse mensen dit niet in hun rondreis hadden staan. Toch raar dat je 2 verschillende programma\’s hebt en ze toch in een groep zet.

Wij hadden 3 optionele excursies geboekt. Alle excursies waren op Sri Lanka 5 euro per persoon goedkoper.

De vrije tijd die we hadden werd door de reisleider niet benut om ons wat over Sri Lanka te vertellen. Maar om ons naar verkooppunten van kleding, houtsnijwerk enz, mee te nemen.
Sowieso was de informatie van de reisleider nihil en erg chaotisch. We moesten zelf om alles vragen. Ook kregen we in het begin van de vakantie te horen dat het strandhotel overboekt was. Tot dag 10 wisten we niet waar we naar toe gingen. Op dag 10 na vele vragen van ons kregen we te horen dat we naar Tangalle gingen. We hebben contact met Saranne opgenomen dat we dit niet wilde, dat we naar Wadduwa wilde wat ook in de reispapieren staat. Saranne had van de reisleider te horen gekregen dat we wel graag naar Tangalle wilde. Saranne regelde dat we naar Wadduwa konden vertrekken. Naar Tangalle zit je ongeveer 9 uur in de bus, en naar Wadduwa 6 uren. Maar ook voor de laatste dag scheelt het heel wat uren.
Dag 11 toen we naar Wadduwa vertrokken kregen we telefoon van Saranne. Naar het beoogde hotel konden we maar 1 dag blijven en moesten we voor 2 dagen weer naar een ander hotel. Dus nieuw alternatief, daar zijn we uiteindelijk terecht gekomen.

Maar al met al hebben we veel dingen zelf moeten regelen, excursies die niet door gingen, vele verkooppunten door de reisleider meegemaakt, onprofessionele reisleiding,excursies te duur betaald, en een reisleiding die absoluut niet met situaties om kon gaan.
Travelbird niet meer voor ons, of je moet van een uitdaging houden om alles zelf te moeten regelen. Maar daarvoor gaan wij niet op vakantie

Gewenste Oplossing:

Een financiële tegemoetkoming van te duur betaalde excursies, ook van de excursies die niet door gingen. En van de ergernis om alles zelf te moeten regelen,

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Travelbird

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Travelbird nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Travelbird in behandeling genomen

Bericht van Travelbird

9 maanden geleden - Beste Anja,, Bedankt voor je bericht aan TravelBird! TravelBird heeft jouw klacht over boeking N-19589968 in goede orde ontvangen. Onze vakantieadviseurs zullen in samenwerking met de partner de klacht in behandeling nemen. Wij streven ernaar je binnen 15 werkdagen een inhoudelijk antwoord toe te sturen. Je kunt het antwoord verwachten per email. Mocht je in de tussentijd vragen en/of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag. Je kunt gerust contact met ons opnemen via klachtenservice@travelbird.nl Voor nu wenst TravelBird je een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Gianna - Team TravelBird

Reactie van de melder van de klacht anja verhoeven

6 maanden geleden - Inmiddels is deze klacht een paar weken geleden opgelost. Er werd een kadobon van 100 euro aangeboden en 150 euro cash. Ik gaf aan dat ik geen kadobon wilde, omdat ik niet snel meer met Travelbird op vakantie zou gaan. Maar liever 250 euro cash. Dat was geen probleem bij Travelbird. Binnen een paar dagen stond het op onze rekening. In zover ben ik er wel tevreden mee met de wijze hoe Travelbird dit opgelost heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door anja verhoeven