Klacht: Etiket verkeerd

op 05 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Beste heer/mevrouw,

29 juni hebben wij via actievandedag.nl twee enkele kaartjes gekocht voor de trein. Deze hebben wij meteen verzilverd voor 11 augustus 2017. We zouden om 9 uur de trein pakken en op tijd op Schiphol zijn. Nu halen wij onze vliegtickets op en vliegen wij 3 uur eerder dan gepland. Dit is voor ons fijn, maar moeten we nu al om half 8 in de trein zitten.

Helaas mag ik de kaartjes pas gebruiken vanaf 9 uur doordeweeks. Nu bel ik netjes met de servicelijn van de NS en leg de situatie uit. De mevrouw aan de andere kant verteld mij dat het gewoon kan en ik dit na kan lezen op de site. Nu vertel ik dit tegen mijn vrouw, maar zij vertrouwd het niet dus bellen we nog een keer terug. Ik krijg de zelfde vrouw aan de lijn en vertel nog een keer het hele verhaal. Nu zegt ze dat het niet mag dn we nieuwe kaartjes moeten kopen.

Ik geef aan dat ik dit best wil doen, maar dan wil ik onze andere tickets om boeken. Dit kan volgend mevrouw niet en ze zegt letterlijk dat we ons geld kwijt zijn. Ik schrik hier van en vraag nogmaals of we de kaartjes niet op een andere dag kunnen inzetten, zodat we er wel wat aan hebben. De reactie van mevrouw is: Helaas, gedownloade tickets en geprinte tickets zijn niet meer om te zetten.

Ik vind dit erg vervelend, vooral omdat wij hier niks aan kunnen doen. Het is overmacht en we zijn ons geld kwijt.

Hopelijk kan er nog iets aan gedaan worden.

Elke en Robert Wanders

Wanneer wij het uitgegeven geld kunnen gebruiken voor andere treinkaartjes of de kaartjes een andere keer kunnen gebruiken.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 06 augustus 2017 om 20:29 geantwoord

Geachte heer Wanders

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij gisteren via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Het spijt mij te lezen dat u uw gekochte treinkaartjes via de site actievandedag.nl niet heeft kunnen gebruiken, omdat uw vlucht eerder vertrok dan gedacht. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als dan blijkt dat uw treinkaartjes nog niet geldig zijn. Hoewel ik uw reactie begrijp, moet ik u in dit geval aangeven dat de voorwaarden van deze actiekaartjes is dat deze niet achteraf omgewisseld of vergoed kunnen worden. Het spijt mij u in dit geval niet van dienst te kunnen zijn.

Toch vertrouw ik erop u voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door RobertWanders