Klacht: Ernstig onbeschofte klantenservice Autohaag Zeeuw Schiedam

op 12 mei 2017 over Kia in de categorie Automerken

Dolblij was ik 4 jaar terug met mijn 1e nieuwe auto, een Kia Rio. Helaas bleek er al snel iets niet in orde. Het duurde zo’n 1,5 jaar voordat dit probleem eindelijk verholpen was. De rayonmanager durfde zelfs te stellen dat er geen probleem was en dit tussen mijn oren zou zitten. Toen bleek dat er daadwerkelijk iets mis was, heb ik nooit een excuus gehad. Een geboden tegemoetkoming van de garage als alles achter de rug was vond ik erg prettig. Echter heb ik die nooit gekregen, laat staan dat ik weet wat die inhoud!

Helaas blijven de fouten aan de lopende band gemaakt worden en als je aangeeft dit erg vervelend te vinden krijg je een geïrriteerde reactie. Het toppunt is recent bereikt. Mijn auto gebracht voor een grote beurt en 1e APK. Vooraf geïnformeerd of ik niet te vroeg was en het geen effect zou hebben op de vervaldatum. Dit was geen probleem, een APK kan 2 mnd voor afloop al gedaan worden dus met 5 weken voor afloop zat ik netjes in die termijn.

Nu 3 weken later blijkt de APK nooit uitgevoerd. Na halen van verhaal in de garage krijg ik te horen dat ik nooit heb aangegeven de APK te willen! Waarom niet dan?? Hij is tenslotte gratis bij een service beurt. Waarom zou ik mijn auto 2x in 5 weken tijd een dag kwijt willen zijn?? Voor mij was de maat na 4 jaar nu echt even vol en ben erg boos geweest. Hierop riep de medewerker ‘ga weg!’ en liep weg uit ons gesprek. Erg onbeschoft! Vervolgens werd de manager gebeld die mij echter nooit eerder te woord kon staan, altijd te druk en mij bellen ho maar. Na enkele minuten verscheen meneer nogal verhit in de zaak en hij schreeuwde ‘oprotten mijn zaak uit, je bent niet meer welkom hier’. In alle redelijkheid geprobeerd een normaal gesprek te voeren om tot een oplossing te komen, maar het enige dat meneer kon doen was schreeuwen en zijn stem verheffen. Hij gaf aan boos te zijn en dat ik hem niet kwaad wilde zien. Op dat moment knakte hij zijn vingers, dit voelde voor mij bedreigend! Er werd zelfs politie gebeld, omdat IK agressief zou zijn?!?! Tevens kreeg ik te horen dat ik gemeld ga worden bij Kia Nederland en niet meer welkom in de garages. Waar ga ik dan naartoe voor mijn service en garantie? Bovendien ben ik gebonden aan Kia voor onderhoud ivm de garantie. Als ik die niet meer krijgen kan pleegt Kia dus contractbreuk, een kwalijke zaak!!

Een oprecht en groot excuus, de beloofde tegemmoetkoming, een gepaste oplossing voor de niet uitgevoerde APK, maar bovenal intrekken van de aangifte en melding bij Kia Nederland!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kia

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door D. de Jonge