Klacht: Elke dag te laat elke dag overvol en buschauffers die niet kunnen rijden

op 06 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Elke ochtend pak ik de bus om 7:28 vanaf overwaard naar utrecht. De bus is nooit op tijd daar heb ik me inmiddels bij neergelegd dat is namelijk bijna onmogelijk voor Arriva. Soms gaat die zelfs te vroef weg. Mijn belangrijkste klacht is dat ik nu al een week elke dag in een overvolle bus stap. Met mensen tot over de officiele lijn bij de buschauffeur. Er is nauwelijks frisse lucht zuurstof in de bus. Vlakbij Utrecht begin ik me bijna altijd onwel of misselijk te voelen. Zwarte vlekken te zien en misselijk door het alsmaar remmen en stoppen remmen en stoppen. Wanneer ik uit stap is het over omdat ik eindelijk weer zuurstof krijg. Daarbij is mijn bus standaard te laat bij mijn halte dus ben ik ook standaard te laat op station rn mis ik standaard mijn trein. Ik vind het ronduit achterlijk elke ochtend voor deze marteling te moeten betalen. Zet dubbele bussen in en laat mensen niet onwel worden in je bus. Kom afspraken na dus kom op tijd.

Meer bussen inzetten op lijn 195 en 295.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Hallo Lunaaaaa, Dat klinkt niet goed! Reizen in een zeer volle bussen is ook niet leuk. Met welke lijndienst ervaar je dit precies? Met vriendelijke groet, Jan Medewerker klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Lunaaaaa

3 maanden geleden - 195295, is al 1,5 week hetzelfde. Mensen staan tot de ingangen van de bus. Bus beslagen, te weinig zuurstof. Zo intense slechte buslijn. Goeiemorgen!!!

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Om je klacht in behandeling te kunnen nemen heb ik aanvullende informatie van je nodig. Zodra we deze informtie hebben ontvangen zullen we je klacht verder in behandeling nemen. - Lijnnummer van de bus - Halte waar je wilde instappen - Halte waar je wilde uitstappen Met vriendelijke groet, ^Jessica Medewerker klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Lunaaaaa

3 maanden geleden - Ik heb beide informatie al gegeven maar hier nog een keer lijn 195295 , ik stap in op overwaard en uit op utrecht centraal 7:28 7:34 maakt niet uit welke tijd alles is overvol maar deze neem ik meestal

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Met het lijnnummer van de bus bedoelen we bijvoorbeeld lijn 20 of lijn 300. Lijn 195295 bestaat niet. Hierdoor weer ik niet om welke lijn het gaat en kan ik helaas je klacht niet afhandelen. Graag ontvangen we alsnog het lijnnummer van de bus waar het om gaat. Met vriendelijke groet, ^Jessica Medewerker klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Lunaaaaa

3 maanden geleden - Lijn 195 en lijn 295, als je overwaard - Utrecht op zoekt zie je ook welke lijn het is. Ik vind het echt belachelijk dat hier niks aan gedaan wordt het is super gevaarlijk. Ik word onwel in de bus en hoor meerdere mensen en daarbij super gevaarlijk dat iedereen zo op plekken staat waar het niet mag

Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 09:23 geantwoord

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materiaal, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden.

Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij proberen onze bussen zo efficiënt mogelijk in te zetten waardoor het niet altijd mogelijk is een extra bus in te zetten. Wij beiden onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor hebt ondervonden.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Lunaaaaa