Klacht: Er is ten onrecht geld afgehaald door Electrabel…..

op 18 maart 2018 over Electrabel in de categorie Energieleveranciers

Dit bericht komt van Eandis.

Mijnheer,
Locatie: Adrien Fieuw, RUGGEVELDLAAN 681 1, 2100 DEURNE
Uw klacht is door onze diensten behandeld.
Eandis kan als netbeheerder geen gegevens aanpassen betreffende het leveringscontract met de leveranciers. Volgens de systemen werd er een contract afgesloten op uw naam vanaf 05/12/2017 op het gelijkvloers en van 04/12/2017 voor de eerste verdieping. Aangezien u eigenaar bent van het gelijkvloers, hoeft u niet te betalen voor de eerste verdieping. U kan hiervoor best zo snel mogelijk contact opnemen met uw leverancier Engie Electrabel om het contract voor de eerste verdieping stop te zetten. Indien u hier reeds facturen voor betaald heeft bij Engie Electrabel zal u bij hen een creditering kunnen bekomen.

Hebt u nog vragen of opmerkingen, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Bent u ontevreden over ons antwoord, dan kunt u de Klachtencommissie van Eandis contacteren:

– Via de website www.eandis.be
– Op het telefoonnummer 0800 600 01
– Per brief naar: Klachtencommissie Eandis, PB60, 9090 Melle

Wat ik betaald heb voor de eerste verdieping en die ten onrechte geïnde bedragen terug op mijn bankrekening komen. Dan benik maar eerst tevreden.

Reactie van de melder van de klacht Mr. Fieuw Adrien

2 jaren geleden - En dat alleen omdat een medewerker van Electrabel aannam dat ik ook eigenaar/huurder/verbruiker van het appartement 1ste verdieping ben wat niet het geval is. Het leveringsadres is wel 681 (G), maar het correspondentieadres voor Bpost is 681/1 en niet de eerste verdieping. De huurder van de eerste verdieping kreeg van zijn energie-leverancier al de eindafrekening, al woonde hij er nog geen jaar. Welgeteld 5 of 6 maanden. Natuurlijk kon de huurder van de eerste verdieping ook niet volgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mr. Fieuw Adrien