Klacht: eis vernietiging onrechtmatig energiecontract

op 09 juli 2019 over Total in de categorie Tankstations

Vandaag heb ik u deze brief aangetekend verstuurd.

Total Gas Power Nederland bv
Prinses Beatrixlaan 5
2595 AK Den Haag

Betreft: eis vernietiging onrechtmatig energiecontract
Assendelft, 9 juli 2019
Geachte heermevrouw,
In augustus 2018 heb ik een telefonisch gesprek gevoerd met een medewerker van Total Gas Power, deze kwam met een voorstelaanbod voor een goedkoper zakelijk energiecontract. Ik heb hem gevraagd dit voorstel naar mij te mailen, daarbij heb ik duidelijk gevraagd of ik mij hiermee mee nergens aan bindt, dit werd bevestigd! Vervolgens heb ik niets meer van u gehoord.
Tot ik vorige maand (juni 2019) van mijn energieleverancier Oxxio te horen kreeg dat ik ze ging verlaten. ??????
Na enig zoekwerk blijk ik op 6 augustus 2018 van Total Gas Power een bevestiging van een zakelijk energiecontract te hebben gekregen met daarin de vermelding dat ik klant was geworden van Total Gas Power voor een periode van VIER jaar vanaf 1 juli 2019. Deze bevestiging zat in mijn spam map.
Ik stel hierbij vast dat ik nooit heb aangegeven, nog mondeling, nog schriftelijk of per mail dat ik klant van Total Gas Power wil worden. Ik heb hier geen akkoord voor gegeven en ik heb geen energiecontract met Total Gas Power afgesloten. Ook heb ik Total Gas Power geen toestemming, nog mondeling, nog schriftelijk of per mail om per automatische incasso mijn betalingen aan u te voldoen.
Bovendien blijkt het energiecontract van Total Gas Power helemaal niet voordeliger te zijn als wat mijn huidige leverancier Oxxio biedt.
Ik voel mij onjuist geïnformeerd en misleid.

Gezien bovenstaande beschouw ik mij niet als klant van Total Gas Power en beschuldig ik Total Gas Power van onrechtmatig handelen. Ik eis dat Total Gas Power het eenzijdig opgelegde frauduleuze contract per direct beëindigt.
Ik verzoek en indien nodig sommeer ik u om:
I. Per direct het huidige energiecontract met TOTAL Gas Power en mijn bedrijf te vernietigen
II. Alle openstaande vorderingen te annuleren, de machtiging tot mijn bankrekening te blokkeren en de automatische incasso van mijn bankrekening te stoppen
III. Binnen een week ervoor zorg te dragen dat mijn voormalig particuliere energiecontract bij Oxxio wordt hersteld, zonder dat mij hiervoor bijkomende kosten in rekening worden gebracht.
Indien u hieraan geen gevolg geeft zal ik aangifte moeten doen van oplichting bij het gezag en zal ik het aanhangig maken in de social media.
Uw bevestiging dat u deze aangetekende brief met gestelde eisen heeft ontvangen zie ik graag binnen een week tegemoet.
Groet,

C.A. Zwart

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Total

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Total nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cees1200