Klacht: Eigendomsrecht vervalt samsung s6 edge ????

op 01 mei 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

In mei 2016 toestel laten opsturen door de Phonehouse toestel reageerde nergens meer op. Er is een zo genaamde boardswap uitgevoerd. Toestel binnen 4 weken terug gekregen en binnen een maand exact hetzelfde probleem. Wederom het toestel in augustus 2016 op laten sturen door de Phonehouse.
Na regelmatig navragen bij de Phonehouse zelf contact gezocht met Dynafix april 2017.
Dynafix beweerd 2 keer een prijsopgave te hebben verstuurd naar de Phonehouse. En dat daar niet op gereageerd is door de Phonehouse en dat er een afspraak met de Phonehouse zou zijn gemaakt dat als er niet op de prijsopgave gereageerd word het eigendomsrecht vervalt. Er schijnt vochtschade te zijn geconstateerd en daarom was er geen sprake van garantie. Vreemd genoeg heb ik nog nooit geen vochtschade gehad en heeft Dynafix zelf het toestel kort daarvoor uit elkaar gehaald. Op de order van Phonehouse staan 2 voorwaarden vermeld namelijk 1: product gerepareerd mag worden zonder prijsopgave tot een max van X euro 2: indien toestel niet gerepareerd kan worden vanwege vochtschade of BER, ik mijn toestel terug ontvang en de onderzoekskosten a X euro moet betalen.

In een mail die ik in mei 2017 van Dynafix heb gekregen staat dat op 4 augustus 2016 en daarna nog een op 12 augustus 2016 een mail is gestuurd naar de Phonehouse met daarin :onherstelbaar: prijsopgave waarop 2 keuzes zouden staan 1: ongerpareerd retour 2: afstand doen van het product.
Tevens staat er op de prijsopgave vermeld wanneer er binnen 2 weken geen reactie is geweest Dynafix aanneemt dat u voor optie 1 heeft gekozenen dan zal het toestel conform milieunormen worden verwerkt
Echter zegt de Phonehouse deze mail niet te hebben ontvangen

Terwijl mijn gegevens vermeld zijn op de order heeft Dynafix geen enkele moeite gedaan om contact met mij de eigenaar van het toestel op te nemen.

Hun reactie is dat Phonehouse hun klant is en niet ik en wanneer ik het ergens niet mee eens ben mij tot de Phonehouse moet wenden

Ook heb ik gevraagd aan Dynafix de wettekst waarin vermeld word dat mijn eigendomsrecht kan vervallen. Daarop echter geen reactie.

Mijn mening over Dynafix zal ik voor mij houden.

Ik wil de wettekst zien waarin staat over het eigendomsrecht vervalt
Ik wil bewijs van de vochtschade en als dat bewijs er is MIJN toestel on gerepareerd retour tegen betaling van onderzoekskosten en indien dit niet mogelijk is MIJN toestel gerepareerd terug of een nieuw toestel of een schadebedrag ter hoogte van de waarde van het toestel in augustus 2016 uitgekeerd krijgen

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 02 mei 2017 om 11:07 geantwoord

Geachte heer van der Laan,

Bedankt voor uw bericht. U heeft reeds eerder contact opgenomen met onze klachten afdeling over deze case. Graag willen wij u vragen om eventuele verdere vragen en of opmerking via hun af te handelen zodat alle communicatie via 1 platform loopt. Zij helpen u graag verder!

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Richard van der Laan

3 maanden geleden - Dynafix op uw verzoek een mail gestuurd maar wederom geen reactie. Vandaag opnieuw een mail ben benieuwd. Hoe zei u dat ook al weer "Dynafix helpt u graag verder"

Heeft op 09 mei 2017 om 21:27 geantwoord

Wederom een mail van Dynafix gekregen met dezelfde blabla. Word wederom verwezen naar de phonehouse. Echter geen antwoord op de vraag waar in de wet staat dat dynafix over het vervallen het eigendomsrecht zou mogen beslissen. De Phonehouse is nu ook volop met deze zaak bezig en bij hun zijn dergelijke afspraken niet bekend. Ook is Samsung op de hoogte gebracht van de manier van werken van Dynafix. Er werd mij door Dynafix verzocht niet te communiceren via klacht.nl. Totdat deze situatie naar tevredenheid is opgelost zal ik alles posten op klacht.nl !!!

Alle klachten die gemeld zijn door Richard van der Laan