Klacht: Eigenbijdrage 3200 euro omdat ze een fout hebben gemaakt

op 02 juni 2016 over CAK in de categorie

Hoi ik heb al heel lang Hulp thuiszorg 1 uur en 48 minuten en een x per 2 wk ambulante zorg van Lentis van 1 uur max.
Ik betaalde altijd ongeveer 50 euro totdat ik belde om mijn rekening nr te veranderen Vd gezamenlijke na persoonlijke maar mevrouw u bent toch alleenstaand hu ne woon al sinds maart 2000 samen en heb 2 kids o mevrouw dan hebben we de geven verkeerd Vd gemeente ontvangen uit het gba ik heb de papieren hier en alles klopt zoals het hoort.
Nu mag ik even 3200 euro betalen omdat ze een foutje hebben gemaakt je mag er toch vanuit gaan als er gesprekken met wmo zijn samen met mij en partner dat alles oke is.
Nu schulden buiten mijn schuld om advocaat zegt we kunnen niets ze mogen 24 maand terug vorderen in mijn geval juni 2014 tm nu komt nog paar honderd bij van dit jaar.
Hoe moet ik dit betalen vind het het belachelijk dat dit zo werkt ik word heel erg gestraft door iets waar ik geen aandeel aan heb ook geen voorstel we delen het bedrag of idd we hebben fouten gemaakt tevens word mijn partner hier ook niet echt blij van weet waarvoor ik nog werk hoogste verzekering ziekenfonds ook nog omdat ik chronische ziek ben en afgekeurd bedankt cak

Dat er een voorstel komt en aangegeven word dat er idd fouten gemaakt zijn dit kan toch zo niet schulden vraagt niemand om

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Veruska1974

7 maanden geleden - Ik heb evt alle formulieren digitaal

Reactie van de melder van de klacht Veruska1974

7 maanden geleden - Misschien kan gemeente de marne zich mee lezen zodat ze cliënten beter voorlichten zij doen immers de beoordeling volgens cak en geven de wmo af

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 21 juni 2016 om 12:38 geantwoord

Wij hebben deze klant een e-mail gestuurd. In deze e-mail hebben wij de wet- en regelgeving uitgelegd. Wij hebben geschreven dat wij het heel vervelend vinden dat de eigen bijdrage niet direct juist is berekend. Voor het openstaande bedrag hebben wij deze klant een betaalregeling aangeboden. Zij gaat hiermee akkoord. De klacht is hiermee opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Veruska1974