Klacht: eigen risico schadeclaim?

op 08 juli 2016 over Aegon in de categorie Verzekering

M eer dan 16 jaar betaal ik premie aan Aegon Schadeverzekering (all risk) en nooit claimde ik schade. Op 17 juni liet in mijn telefoon vallen, met als gevolg een gebroken scherm. Omdat ik mijn telefoon hard nodig heb, ben ik direct naar een telefoonwinkel gegaan, die het scherm direct, voor maar 120 euro, repareerden.

Omdat ik All Risk verzekerd ben, ook voor apparatuur, audiovisuele apparaten en computers (ik betaal daar extra premie voor) stuurde ik direct de nota EN foto van gebroken scherm naar Aegon. Ik ging er 100% van uit dat ik goed verzekerd was.

Op 21 juni kreeg ik bericht dat er een eigen risico is van 120 Euro en dat de uitkering dus 0 was! Ik heb direct gebeld en nu blijkt er in de kleine lettertjes te staan dat ik het via AEGON had moeten laten repareren. Maar……ik ging uit van goede service en ik kon/ kan geen dag zonder mijn telefoon.

Ik betreur dit. Jarenlang premie betaald en nooit iets geclaimd, en nu blijkt dat ik als klant van AEGON eerst om toestemming had meten vragen en had moeten wachten op hun reparateur.

Ik dien hierbij als trouwe klant echt met verontwaardiging een klacht in en hoop dat EAGON allereerst die voorwaarde aanpast (consumenten zijn assertief en volwassen) en alsnog mijn schade gaan vergoeden. Ik voel me behandeld als een klein kind dat eerst toestemming had moeten vragen. Had ik dat gedaan, dan was alles WEL vergoed, maar niemand kan lang zonder zijn mobiele telefoon. Dit is geen eigen risico, maar een verkapte vorm van niet uitkeren.

Elzelien Torenstra

Ik ben tevreden als AEGON de voorwaarde aanpast en mij alsnog de schade vergoed.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aegon over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aegon

Heeft op 11 juli 2016 om 12:58 geantwoord

Beste mevrouw Torenstra,

Uw klacht hebben wij op 8-7-2016 in behandeling genomen. Hierop had ik u een eerste reactie via deze site gestuurd, maar helaas is die niet goed verwerkt waardoor u geen bericht van ons hebt ontvangen. Excuses hiervoor.

Echter, mijn collega heeft vandaag inhoudelijk op uw klacht gereageerd middels een brief en deze naar u toegestuurd. Als u naar aanleiding van de brief nog vragen hebt, wil ik u verwijzen naar de contactgegevens in de brief.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wil daarom bij deze uw klacht op deze site sluiten.

Vriendelijke groet,

Marleen
Aegon Webcare

Heeft op 12 juli 2016 om 12:50 geantwoord

Mijn klacht is door Aegon niet opgelost....ze hebben me (wederom) duidelijk gemaakt dat ik de voorwaarden had moeten lezen. Dat wist ik al.
Mijn klacht gaat meer om een coulance \"als een verzekeraar een schade vergoed, terwijl hij daartoe wettelijk niet verplicht is\". Als ik het via hun had laten doen (met wachttijd terwijl ik niet zonder telefoon kan) was alles WEL vergoed geweest.

De klacht is wat mij betreft dus niet afgehandeld.

Elzelien Torenstra

Bericht van Aegon

8 maanden geleden - Beste mevrouw Torenstra, Uw feedback heb ik doorgezet naar de Schade afdeling. Zij zullen u hierop een antwoord sturen. Vriendelijke groet, Eric Aegon Webcare

Bericht van Aegon

8 maanden geleden - Beste mevrouw Torenstra, Ik heb begrepen dat de afdeling u een reactie heeft gestuurd. U zult deze een dezer dagen ontvangen via e-mail. Vriendelijke groet, Eric Aegon Webcare

Reactie van de melder van de klacht Elzelien

8 maanden geleden - Het is duidelijk. Geen coulance omdat "kapotte telefoon zeer fraudegevoelig is!" Ik betaal al 16 jaar premie en heb nooit "kapotte bril" of wat dan ook geclaimd. Ik zie dit echt als klantonvriendelijk en ga op korte termijn overstappen naar een andere verzekeraar (FBTO heeft veel betere voorwaarden en persoonlijke afhandeling). Groet Elzelien Torenstra

Bericht van Aegon

8 maanden geleden - Beste mevrouw Torenstra, Ik snap dat het ontzettend teleurstellend is dat u een afwijzing krijgt terwijl u nooit schades indient. Ik hoop ook dat u begrijpt dat ik de voorwaarden helaas niet voor u kan aanpassen. Helaas kunnen wij hierin niets voor u betekenen. Vriendelijke groet, Fardou Aegon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Elzelien