Klacht: Eettafel

op 26 november 2016 over Goossens in de categorie Meubelwinkels

In 2011 heb ik set van een eettafel, salon tafel en tv meubel gekocht. Bij levering ging het al mis. De meubels werden in de verkeerde kleur geleverd. Toen ik dit aangaf mocht ik kiezen of ze namen de meubels weer mee en had ik weer een paar maanden geen meubels of ze lieten het staan. Ik kreeg ook geen tijd om er even over na te denken. Ik heb de meubels toen maar laten staan, wat achteraf een slechte beslissing was.
De eettafel werd daarnaast met krassen bezorgd, wat een monteur later in een slechte kleur “gerepareerd” heeft. Ook dat heb ik maar even door de vingers gezien, gezien ik het al druk genoeg had met andere zaken. Vervolgens barst de eettafel aan de uiteinden van de tafel, waar verbindingsstukken zitten. Er komt weer een monteur langs en “repareert” dit weer met vloeibaar hout. Hij geeft aan dat dit komt door een te lage luchtvochtigheid in huis, hij meette namelijk 48,3 en niet 50 luchtvochtigheid. Ook toen dacht ik ach, hij heeft hij gerepareerd, laat maar. Maar achteraf slaat dit natuurlijk helemaal nergens op, want met 48,3 luchtvochtigheid barst een tafel heus niet.
Vervolgens blijkt dit eigenlijk een terugkerend iets te zijn en meer een productiefout te zijn. 1x heb ik de tafel zelf maar opgevuld, omdat ik geen zin had in weer een monteur, de volgende keer heb ik weer een monteur laten komen. Hij heeft vervolgens de tafel aan de onderkant nog verstevigd en de scheuren weer opgevuld. Echter ook dit heeft niet gewerkt en de tafel is wederom gescheurd. Dit gebeurd iedere keer weer op dezelfde 2 plekken, bij de verbindingsnaden. De verklaring van Goossens/ Beter Meubel is dat dit komt door de luchtvochtigheid. Echter is de luchtvochtigheid helemaal goed bij mij in huis met een luchtbevochtiger en luchtvochtigheidsmeter kan ik dat prima in de gaten houden. Daarnaast gebeurd er met de salon tafel en het tv meubel niets. Goossens wil hier echter helemaal niets aan doen, dan alleen een monteur langs sturen die dit elke keer opvult, totdat mijn garantie vervalt (wat overigens 10 jaar is, maar Goossens zou dit in hun bestanden niet kunnen vinden). De service van Goossens is erg slecht, gezien ze niet iets aan mijn eettafel willen doen, ook geen compensatie geven als er iets mis gaat en al helemaal niets doen als er een productiefout is en dit afschuiven op de luchtvochtigheid in huis, terwijl deze goed is.

Ik zou tevreden zijn met dat de eettafel op een juiste manier wordt gerepareerd of met een compensatie voor de eettafel.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Goossens

Reactie van de melder van de klacht Anita Simek

4 dagen geleden - Goossens heeft aangegeven de klacht niet in behandeling te nemen en wil hier wederom niet op reageren. Fijne service wederom!

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Goossens nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Anita Simek