Klacht: Eerdere verzonden mails, retourneren en klachten

op 14 september 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Sinds het begin dat ik mijn bestelde boekenpakket heb binnen gekregen is de ellende begonnen. Ik heb boeken besteld waarvan in de eerste lesweek van school bleek dat ik deze niet meer nodig zal hebben. Van Dijk heeft in de mail aangegeven dat ik deze retour moest zenden. Dit heb ik netjes gedaan (hier heb ik bewijs van), maar ik heb nooit de bevestiging gekregen dat de boeken zijn aangekomen. In plaats daarvan heeft mijn broertje een bevestiging mail gekregen met daarin dat zijn retour zending is aangekomen terwijl hij helemaal geen boeken heeft terug gestuurd. En dan kreeg ik begin van deze week de mail binnen of ik mijn boeken nog terug wilde sturen want Van Dijk heeft nog niks ontvangen. Hieruit concludeer ik dat de administratie verre weg van op orde is en ze dus met gegevens lopen te rommelen. Ook hier over heb ik geprobeerd contact (meer in de wacht gestaan) te krijgen bij elkaar meer dan 2.5 uur aan belminuten op en ook heb ik meerdere malen mails verstuurd en geen antwoord gekregen. En steeds maar adverteren dat je binnen 24 (1 werkdag) antwoord krijg. En als de telefoon wordt opgenomen neemt personeel niet echt de moeite om het probleem op te lossen (van het kastje naar de muur schuiven noemt men dat). En Van Dijk zegt extra kosten in rekening te brengen als ik mijn boeken niet opstuur terwijl ik ze zelf betaald heb, en hun de zaken niet op orde hebben. Beetje raar!!

Ook heb ik bij de bestelling van het boekenpakket één artikel voor een online versie gekozen (licentie) deze heb ik tot op de dag van vandaag niet kunnen gebruiken of hij doet het niet vanwege geen code, geen geldigheid of storing. Hierover heb ik ook een mail verstuurd en gevraagd of ik kon omwisselen met de papieren versie, want de service van de licentie werkt gewoon niet en hierdoor kan ik ook mijn lessen niet volledig volgen. Ook school weet van de nodige problemen rondom licenties maar weten zich geen raad tot betrekking van dit.

Alle correspondenties bewaar ik.

Dat Van Dijk mijn mails gaat lezen en beantwoorden. Ook wil ik dat ze met een adequate oplossing gaan komen (en mij niet als student van het kastje naar de muur schuiven) daar ben ik onderhand wel klaar mee. Gebeurd dit niet dan ben ik genoodzaakt om vederen stappen te ondernemen zoals ik in mijn mails heb beschreven die ik aan Van Dijk gemaild heb.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

Bericht van Van Dijk Educatie

8 maanden geleden - Beste Kimberly, Wij hebben de licentie Via Starttaal gecrediteerd. Hiervan ontvang je het aankoopbedrag retour op jouw rekening. Wat betreft het Good Practice boek is ons e.e.a. niet duidelijk. Heb jij het boek 2x ontvangen en 2x geretourneerd? Wij zien nml in ons systeem dat wij het boek 1x terug hebben ontvangen en ook 1x gecrediteerd. Wil jij dit toelichten zodat wij voor jou kunnen afhandelen. In afwachting van jouw reactie, Met vriendelijke groet, Van Dijk Educatie Klantenservice

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 16 september 2016 om 15:16 geantwoord

Beste Kimberly,

Wil jij dit toelichten zodat wij voor jou kunnen afhandelen.

In afwachting van jouw reactie,

Van Dijk Educatie
Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Kimberly20

8 maanden geleden - Even een update op de klacht hier boven staand, Zojuist een anderhalf durend telefoon gesprek achter de rug omdat ik een mail binnen kreeg waarin te kennen werd gegeven dat de licentie Via Starttaal gecrediteerd is, LET OP! dit is dus niet waar ik om gevraagd had het probleem is dus in plaats van verholpen alleen maar groter gewordenn. Ik loop dus nu nog meer lessen mis. Tijdens dit telefoon gesprek geprobeerd hier een oplossing voor te krijgen en aangegeven dat dit voor mij problemen oplevert voor mijn opleiding en school, waarop de reactie was: daar kunnen wij nu niet zoveel meer aan doen want de licentie is stop gezet. Mij werd vriendelijk verzocht om eerst weer te gaan betalen voordat ik weer toegang krijg tot mijn lesmateriaal met andere worden, Van Dijk maakt fout op fout, kan niet goed de mail lezen en doen waar ze zelf zin in hebben en ik in dit geval zit met de gebakken peren. Ik moet nu zelf mijn licenties gaan regelen want daar kon van dijk mij niet mee helpen op zich erg vreemd want men stopt zonder opdracht wel licentie Via Starttaal. Compensatie voor gemaakte kosten zoals o.a totaal 3 uur aan gesprekskosten en kosten om boeken terug te sturen doet Van Dijk niet aan, dit lijkt mij nou ook niet echt een goede service om cliënten te behouden vooral niet als de cliënt in deze niets te verwijten valt en de oorzaak geheel aan de kant van Van Dijk ligt. Gezien de zeer slechte klantenservice, de halsstarrige houding van de mensen aan de telefoon en het totale gebrek aan oplossend vermogen zal ik er in de toekomst wel twee keer over nadenken voordat ik de firma van Dijk opgeef als boekenleverancier in mijn directe omgeving.

Alle klachten die gemeld zijn door Kimberly20