Klacht: Eenzijdig verlagen credietlimiet creditkaart door ICS

op 11 juli 2017 over International Card Services in de categorie Creditcards

Zie onderstaande mail die ik aan de AFM heb gestuurd:

Hallo Nicole Reijnen,

Ik krijg vandaag, uit het niets, twee brieven van ICS dat de limieten van mijn 2 ANWB creditcards bij VISA en Mastercard worden verlaagd. Contact gehad met ICS en ik kom niet verder dan “Zo is het” en “Ik had de krant maar moeten lezen”.

Signant detail is, dat ik de laatste 2 maanden extra aflossingen heb gedaan op mijn twee creditcardrekeningen i.v.m. de vakantie en dat plotsklaps de limieten zijn verlaagd nagenoeg gelijk aan het huidige saldo NA mijn extra aflossingen. Verdacht!

Ik lees nu uit de berichten op internet dat ze een compensatie moeten verlenen, maar er staat nergens dat ze eenzijdig en ongevraagd zo maar de limieten kunnen verlagen. Mensen kunnen daar behoorlijk mee in de problemen komen, als ze ineens extra moeten aflossen. Volgens mij misbruiken ze nu de (mijn) situatie, omdat ik recent extra heb afgelost. Daarnaast, ik heb toch een contract met ICS, er zijn nooit betalingsproblemen geweest en dus kan er geen sprake zijn van eenzijdige contractbreuk.

Tevens krijg ik een compensatiebedrag toegekend, maar hoe moet ik weten of dit juist is? Een transparante berekening hiervan hoort er volgens mij bij, evenals een verwijzing in de brief naar de AFM-boete en verdere uitleg. Nu moet ik maar gissen wat het allemaal behelst.

ICS verlaagd de limieten over 4 weken, maar neemt de tijd om de compensatie binnen 6 weken terug te betalen. Ook dit kan mensen, zeker in de vakantie, in problemen brengen, omdat er een gat zit van 2 weken tussen de definitieve limietverlaging en de beschikbare bestedingsruimte die er misschien niet is in die 2 weken als ICM de compensatie niet op tijd overmaakt..

Gaarne uw reactie hierop en kan de AFM hier iets aan doen?

Vriendelijke groet,

Jac de Bont

Leijsenhoek 48
4901 EV Oosterhout

06-11776535

Als de kredietlimiet volgens contract gehandhaafd blijft.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over International Card Services

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over International Card Services nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jacdebont