Klacht: Eenzijdig onrechtmatig beëindigde betalingsregeling

op 17 september 2018 over CZ in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij CZ een betalingsregeling aangevraagd om een hoge terugvordering gespreid terug te kunnen betalen. Aanvraag is door CZ geaccepteerd en hierna ook schriftelijk aan ons bevestigd. Hierna hebben wij correct en netjes iedere betaaltermijn in het kader van de betalingsregeling aan CZ voldaan. Groot was dan ook onze schrik en verbazing toen we afgelopen zaterdag plots een brief vanuit CZ kregen dat het de betalingsregeling had beëindigd omdat we ons niet aan de afspraak zouden hebben gehouden: iedere verdere motivatie enof onderbouwende bewijsvoering ontbrak volledig. Daarom dus maar meteen op Mijn CZ ingelogd om het betalingsoverzicht van de betaalregeling erop na te kunnen kijken, doch bleek dat niet mogelijk omdat CZ de regeling reeds beëindigd had. ER VIEL VOOR ONS DUS NIETS TE CONTROLEREN EN MOESTEN MAAR AANNEMENEN DAT HUN BEWERING VAN HET NIET NAKOMEN VAN DE AFSPRAAK KLOPTE!!! Naar ons beste eer en geweten hadden wij tot op dat moment echter iedere betaaltermijn voldaan, hetgeen ook uit onze eigen administratie zo bleek te zijn. Bovendien hadden wij vanuit CZ tot ontvangst van die brief op géén enkel moment enige melding, indicatie of betalingsherinnering ontvangen dat er een betaling niet, of niet tijdig, door hen ontvangen zou zijn: maar is het om hen moverende redenen, zonder duidelijke aanleiding, motivatie enof onderbouwende bewijsvoering tot op onrechtmatige basis en gronden tot eenzijdige beëindiging van de betaalregeling overgegaan: waarbij het ons in betreffende brief bovendien meteen met aanmaningen en deurwaarders begon te dreigen.

Gewenste Oplossing:

CZ dient de betalingsregeling per direct weer te activeren, alsmede ons een bos bloemen voorzien van welgemeende excuusbrief voor deze belachelijke gang van zaken aan te bieden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

2 maanden geleden - Beste Marloes, Jouw klacht stuur ik door naar mijn collega’s van team Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen hierover contact met je op. Groeten, Jill Medewerker Webcareteam CZ

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 18 september 2018 om 14:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Rechsteiner - Comperen. Gisteren hebben wij uw klacht telefonisch besproken. In het gesprek hebben wij uitgelegd waarom wij uw betalingsregeling hebben stopgezet. Wij hebben uit coulance een nieuwe, passende betalingsregeling met u afgesproken. Wij vinden het fijn dat wij samen met u tot een goede oplossing van uw klacht zijn gekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mojito1976