Klacht: Eenmalige activatie en verzendkosten

op 20 december 2012 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Ik heb telefonisch een jaarcontract voor Digitenne afgesloten. Tijdens het gesprek met de verkoopmedewerker heb ik gevraagd waarom er eenmalige kosten worden berekend en heb ik gevraagd of hier nog iets aan te doen was. De verkoopmedewerker heeft toen mondeling aangegeven dat deze eenmalige kosten niet in rekening zouden worden gebracht. Hierna heb ik toegezegd een contract af te willen sluiten.

Enige tijd later (na de wettelijke bedenktijd en na het verlopen van mijn niet goed-geld terug eerste maand) heb ik de factuur ontvangen waarop wel de eenmalige kosten stonden vermeld. Ik heb hierover contact met de klantenservice opgenomen, maar zij weigeren in te gaan op mijn verzoek om deze kosten van de factuur af te halen.

Ik weiger deze kosten te betalen omdat mij mondeling is toegezegd dat de kosten niet in rekening zouden worden gebracht. Ik verwacht van KPN dan ook dat zij mij hierin tegemoet komen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door KPN Internet in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN Internet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN Internet

Heeft op 20 december 2012 om 12:54 geantwoord

Beste mathijshuisintveld,

Wanneer je een abonnement afsluit bij KPN ga je akkoord met de algemene voorwaarden.
In de algemene voorwaarden staat vermeld dat er eenmalige aansluitkosten in rekening gebracht worden.
Een medewerker heeft bij jou kenbaar gemaakt dat je deze kosten niet zou hoeven betalen.
Helaas is dit geen correct antwoord geweest. Iedereen die een abonnement afsluit zal aansluitkosten moeten betalen.

Bij deze bied ik mijn excuses aan voor het feit dat u verkeerd bent voorgelicht.

Ivette
KPN Webcare Specialist.

Reactie van de melder van de klacht mathijshuisintveld

6 jaren geleden - Beste Ivette, Bedankt voor de snelle reactie. Zoals u weet is er momenteel veel concurrentie in de markt en worden er allerlei interessante aanbiedingen gedaan. Ik heb mede voor Digitenne gekozen omdat uw collega mij het aanbod deed dat de eenmalige kosten niet betaald zouden hoeven worden. Als dan achteraf blijkt dat deze kosten wel in rekening worden gebracht is er sprake van misleiding en hierdoor heb ik er spijt van dat ik een abonnement bij jullie heb afgesloten. Doordat ik echter pas na verloop van de wettelijke bedenktijd en vrijblijvende eerste maand te horen kreeg dat ik de activatiekosten wel moet betalen is het voor mij niet meer mogelijk om mijn abonnement op te zeggen en zit ik voor een jaar vast aan het contract. Wellicht is het een fout geweest dat uw collega mij een aanbieding heeft gedaan die hij niet had mogen doen, maar daar moet ik als klant niet de dupe van zijn. Graag uw reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door mathijshuisintveld