Klacht: Een sportomgeving is niet veilig genoeg

op 19 juli 2019 over TrainMore in de categorie Sportclub/-school

Na berichten in de media over verwarde mensen https:www.rtlnieuws.nlnieuwsnederlandartikel4688031kamer-overweegt-opnieuw-verplichte-observatie-verwarde-personen en mijn eigen ervaring met een verward iemand (zie het bindend advies van de Geschillencommissie van 20 juni 2017) ben ik van mening dat TrainMore niet voldoende zorgt voor de veiligheid van klanten in een zeer drukke club. Het adres van de club kan ik melden aan TrainMore. De feiten zijn als volgt.

1. De club heeft heel veel klanten. Volgens de wet van grote getallen is de kans helaas reëel dat er klanten zijn die gevaar vormen voor anderen;
2. Er is geen camerabewaking in tegenstelling tot in Basic-Fit die een paar honderd meter verderop ligt;
3. Er zijn geen beveiligers die opgeleid zijn agressie zsm te herkennen en op te lossen;
4. Er is nauwelijks sociale controle (de meeste klanten kijken elkaar niet eens aan);
5. Het personeel spreekt klanten (zelfs over de veiligheid) nauwelijks aan. Volgens mij houdt het personeel klanten zeer weinig in de gaten. Een kort voorbeeld. In 2016 ben ik op voorbeeld van meerdere TrainMore-klanten begonnen met het oefenen van een handstand. Dat deed ik dagelijks in de club. Slechts in 2019, dus 3 jaar (!) later heeft het personeel me geïnformeerd dat het oefenen van een handstand niet past bij een veilige sportomgeving.

Deze feiten heb ik bekendgemaakt bij een medewerker die me heeft aangeboden mijn aanspreekpunt te zijn. De mails kan ik verstrekken aan TrainMore. Helaas heb ik niets mogen vernemen over veranderingen. Mocht ik binnen twee weken, uiterlijk 02-08-2019, nog steeds niets vernemen van TrainMore, zal ik alle feiten voorleggen aan externe bevoegde instellingen, waaronder de Geschillencommissie.

1. Een camerabewaking;
2. Andere maatregelen die aan de veiligheid van klanten kunnen bijdragen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar TrainMore over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Trouw lid