Klacht: Een niet betaald schoonheidspakket

op 06 juni 2018 over HEMA Lekker Weg in de categorie Reizen Algemeen

Vandaag 22-5-2018 gebeld door Business Collect. Ik zou op 12 december 2015 een schoonheidspakket via telemarketing hebben gekocht. Ze lieten mij een bandje horen, met een snel sprekende dame die mij bevestigingen vroeg waar ik ‘ja’ op zei. Het bandje was al moeilijk te verstaan, dus onduidelijk of het gemonteerd was of niet. Ik zou vervolgens een envelop met 2 hotelcheques en 2 schoonheids-cheques moeten hebben ontvangen op 18 december 2015 (tijdstip erbij genoemd).
Achteraf denk ik: het was een envelop, dus hoe weet men hoe laat iets in mijn brievenbus is gestopt? Het gaat om een bedrag dat inmiddels al van 29,95 is opgelopen tot 256 euro. Het vreemde aan alles is dat ik me na 2 en een half jaar niet kan herinneren dat oit te hebben aangeschaft. De mevrouw gaf me wel direct korting, want het te betalen bedrag was eerst hoger. Vreemd, want ik werk zelf bij een incassobedrijf en herken dat niet. Toen ik om bewijs vroeg kreeg ik spontaan het bandje te horen. En als ik betaal, krijg ik alle bewijsstukken.
Ik heb mijn mail uit die periode nagezocht, maar ik heb nooit enige rekening per mail ontvangen.Ik had met een eenmalige incasso toegestemd (volgens het bandje), maar dat bleek oninbaar.
Ik was in die periode werkloos, dus waarom zou ik dan in telemarketing trappen? Ik hoop echt van deze ‘schuld’ af te komen, maar ik heb al wel toegezegd morgen het bedrag over te maken, ik heb me laten intimideren. Is er nog een kans hier vanaf te komen?

Ik ben tevreden als ik die 256 euro niet hoef te betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door jaapg55