Klacht: eDreams berekend extreem hoge extra kosten.

Jean Hendricus op 27 februari 2025 over eDreams in de categorie Online Vliegtickets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

eDreams berekend extreem hoge extra kosten.
!!!!!!!!!!Mensen wees gewaarschuwd!!!!
23 februari op de site van eDreams vluchten geboekt van Keulen naar Milaan. Vlucht via Ryanair waarbij ik mijzelf nog moest aanmelden met paspoortgegevens etc. geen probleem dus. Krijg de kosten voor deze vliegreis van Ryanair door en die zijn € 505,18.
Wat ik betaalde aan eDreams € 744,89?
Vandaag aan eDreams gevraagd waar dit verschil in zit en kreeg te horen dat dit extra service is, welke extra’s dat zijn was niet duidelijk want ik heb zelf alles wat nodig was ingevuld qua koffers zitplaatsen etc. Zelf ook nog op de site van Ryanair mijn paspoort door moeten geven middels een foto. De medewerker van eDreams stuurt een klachtenformulier welke ik inmiddels heb ingestuurd met het verzoek het verschil in het bedrag van € 239,71 te verklaren. Even afwachten wat er als verklaring wordt gegeven want dit klopt natuurlijk niet. Boeking was voor 4 personen
26 februari onderstaand bericht van eDreams gehad.
Zoals ik al dacht geeft eDreams niet thuis en geven ze het volgend als verklaring.
““In deze situatie zijn we als tussenpersoon echter gebonden aan de voorwaarden van Ryanair.
Dit betekent helaas dat we geen invloed hebben op de uiteindelijke beslissing van de aanbieder”
Dit is niet correct want op de website van Ryanair staat beschreven dat je niet bij externe / third party complaints aanbieders moet boeken
Ik heb geen klachten over bereikbaarheid en communiceren van eDreams dat doen ze wel maar de prijzen worden extreem opgevoerd, dus let op wat je invult op de site want voordat je het weet kom je in de problemen en kom je er niet meer vanaf of betaal je teveel.
Dus controleer alle vliegmaatschappijen voordat je gaat boeken en vermijd eDreams

Gewenste Oplossing:

Compensatie voor deze extreme verhoging

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over eDreams
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over eDreams

Reactie van de melder van de klacht Jean Hendricus

3 weken geleden - Wel extreem hoge servicekosten vragen voor iets wat ze niet hebben uitgevoerd. Dit lijkt misleiding en misschien moet daar wel melding bij de ACM van worden gemaakt Compensatie wordt niet gegeven de klanten moeten over deze werkwijze worden geïnformeerd

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over eDreams nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jean Hendricus