Klacht: Betreft: aanvraag boeking vlucht BRU naar Singapore via Istanboel met Turkisch Airlines op 28/10/2016

Inge Vermuyten op 23 november 2016 over eDreams in de categorie Online Vliegtickets

Zondag 16/10/2016: online boeking vlucht, ophalen vluchtgegevens. Betalingsmogelijkheden: wij maken de keuze om met Maestro te betalen. Wat volgens de site mogelijk is.

Maandag 17/10/2016: mail van edreams: betaling kan niet uitgevoerd worden. Neem contact op met uw bank.
Wij ondernemen actie: contact met bank: OK! Contact met edreams via het helpcentrum. Gevolg: geen reactie, geen enkele persoon bereikbaar, enkel een automatische mail.

1 dag gaat verloren!!!

Dinsdag 18/10: om 9u NR 09005010501= Geeft geen verbinding! Nederlands contactnummer gebeld: geraak niet binnen! Bel dan naar een volgend nummer: 0034 931503763.
Ik krijg verbinding, man (naam Aric of Eric aan de lijn) Man kent zijn vak NIET, kent ook het Nederlands beheerst hij onvoldoende. 1,5 uur lang probeert hij mij te helpen, schakelt 10 keer mijn lijn door en kan me niet helpen! De man gaf toe: onvoldoende kennis te hebben, werkt nog maar op niveau 1, begrijpt onvoldoende de kwestie, hoort iets en interpreteert het foutieve. Gevolg: hij kon de Maestro betaling NIET uitgevoerd of geactiveerd krijgen! Nochtans bevestigde de bank dat er ruim voldoende krediet op de rekening stond! Concreet: de boeking 1 nr 2290044522 wordt geannuleerd!!!! We beslissen om via Visa dan maar te betalen!
Hij maakt een 2e en nieuwe boeking, maar er komt 200 euro bij!!!
Deze betaling zal gebeuren via Visa! Telefonisch worden de gegevens van de Visa doorgegeven.

Hier maakt hij opnieuw een fout: hij stuurt mij boeking nr 1 terug door met het 1e bedrag.

Ik ontdek dit wanneer om 16u de mail doorkomt. Om 17 uur begin ik terug te bellen.

Eveneens meldt de mail ik dat er nu onvoldoende krediet zou staan op de Visa rekening. We nemen contact op met Visa. Er staat wel degelijk voldoende geld op de rekening! Terug gebeld naar om 17.45 geen reactie!

We vinden nog een telefoonnummer: 0034 934 92 05 33 Deze keer krijgen we om 17.50 uur nog contact, weliswaar in het Engels! De betaling wordt ook nu weer telefonisch uitgevoerd! Nu alles ok!

Conclusie:
– door onkunde persoon 1 had de betaling onmiddellijk geactiveerd kunnen worden! Hierdoor hebben wij 200 euro en de telefoonkosten moeten bijbetalen!
– 200 euro extra moeten bijbetalen
– telefoonkosten: 46,5 euro naar Spanje
– stress
– betalingsmogelijkheid via maestro wordt aangeboden via de site, maar onmogelijk om deze uit te voeren, wat werd bevestigd door de laatste persoon met wie we contact hadden
– telefoonnummers kloppen

Oplossing: vergoeding onkosten! 231 + 46,5 euro zie mail hierboven. vergoeding extra stress, we boeken een verre en zeer dure vlucht.

Alle klachten die gemeld zijn door