Klacht: ECI aankoopbon niet inruilbaar

op 22 januari 2014 over ECI in de categorie Boekhandel

Wegens niet voldaan aan de reglementaire kwartaalafname had ik eind 2013 twee betaalde aankoopbons van 25 Euro in mijn bezit. Door de sluiting van de ECI winkels kunnen die, volgens de site althans, ingeruild worden bij de keten Boekenvoordeel. Dit werd bevestigd door de winkeluitbaatster ter plaatse. Dus na, in volle eindejaarsdrukte, met 3 kinderen erbij, een uurtje doorgebracht te hebben in Boekenvoordeel, ga ik naar de kassa met 3 nieuwjaarsgeschenken. Hier bleek dat mijn bons geblokkeerd zijn. Bij het bellen van de ECI klantendienst bleek deze onbereikbaar. Uiteindelijk slaagde ik er ’s avonds eindelijk in om iemand telefonisch te pakken te krijgen. Er was inderdaad een probleem (welk is me nog steeds onduidelijk) met het inruilen van de bons. Maar geen probleem meneer: u kan ze nog steeds inwisselen, bestelt u gewoon rechtstreeks bij ons. Zo gezegd, zo gedaan, 3 boeken besteld (allemaal volgens de site en volgens de bevestigingsmail ‘binnen de 2 werkdagen leverbaar). Na 2 weken was er nog niets aangekomen, een mailtje gestuurd: geen reactie. Dan na 3 weken nogmaals geprobeerd via de contactpagina op de site. ’s Anderendaags antwoord: Tot mijn spijt is er vertraging ontstaan met de uitlevering van uw bestelling. Helaas is het onduidelijk wanneer dit wel gaat gebeuren, omdat wij uw bestelling hier niet op voorraad hebben.
Op last van de curator mogen wij momenteel geen inkopen bij onze leveranciers doen, waardoor wij ons genoodzaakt zien de bestelling voorlopig vast te houden.
Wij doen onze uiterste best om alles zo snel mogelijk te verwerken. Excuses voor de vertraging.
Mijn reactie: Dan stel ik voor dat u deze bestelling annulleert, en mijn aankoopbons vrijgeeft zodat ik ze kan gebruiken bij Boekenvoordeel.
Hun reactie: Wat jammer dat u uw bestelling wilt annuleren, maar ik noteer het meteen voor u. Het is helaas niet mogelijk de reeds ingewisselde bonnen in de Boekenvoordeel winkel te gebruiken.
Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen.
Mijn reactie: Nu had ik wel verwacht dat jullie het zo gingen spelen.
Ik wil erop wijzen dat iemand niet in de mogelijkheid stellen, reeds betaalde bonnen in te leveren, fraude is.
De bestelde boeken zijn volgens jullie site allemaal leverbaar binnen de 2 werkdagen.
Dus is naar mijn bescheiden mening geen toestemming van een curator om iets aan te kopen nodig.
Ik ga mijn opties eens overlopen om jullie in gebreke te stellen, tenzij jullie alsnog met een voorstel afkomen om dit ‘netjes’ af te handelen.
Hun reactie: Wat goed dat u contact opneemt voor meer informatie. U heeft de bonnen reeds via onze site ingewisseld, uw tegoed is helaas niet zichtbaar in de Boekenvoordeelwinkel. Indien u een besteling via onze site doorgeeft wordt uw tegoed automatisch in mindering gebracht. Mijn excuses voor het ongemak.

U heeft de bonnen reeds via de site ingewisseld? Een bestelling via de site doorgeven? Waarom wordt er in zee gegaan met Boekenvoordeel als er niets kan ingewisseld worden. Dit lijkt er echt op dat de betaalde bonnen zoveel mogelijk moeten geweigerd worden, op welke manier dan ook. En binnenkort is ECI failliet en zijn de jarenlange leden ze kwijt. Hoe klein het bedrag ook: diefstal blijft diefstal, en dit is zuivere diefstal.

De onmiddellijke en onvoorwaardelijke vrijgave van mijn betaalde aankoopbons zodat ik ze kan omruilen voor boeken bij Boekenvoordeel.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ECI

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ECI over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ECI nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ECI in behandeling genomen

ECI

Heeft op 10 september 2014 om 14:01 geantwoord

Klacht afgehandeld

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ECI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Gino VdH