Klacht: €48,40 incassokosten voor rekening van €18, zonder eerdere herinnering

op 12 juli 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb een rekening van 18 euro van de KvK over het hoofd gezien te betalen, en heb daar ook geen herinnering van ontvangen (met eventuele aanmaningskosten) maar wel ineens een incassorekening van 66,40! (18+48,40). Dat is 2,5 keer het bedrag waar het om gaat!! Daarin stond ook dat ze deze na een week zouden verhogen met 216,75 euro. Volgens mij is dat illegaal. Deze rekening ontving ik via email, niet via de post, wat raar is, in theorie kan het dus een louche fishingmail zijn van het emailadres KVKminnelijk@syncasso.nl.

Incassokosten van 48,40 voor een rekening van 18 euro in een Dreigmail is buitenproportioneel, crimineel en onmenselijk. Ik heb toen meteen de rekening van 18 euro betaald aan de KvK, want met hen heb ik immers de koop afgesloten, syncasso is een buitenstaander. Indien de email van syncasso geen Spam blijkt te zijn is deze rekening werkelijk een tragedie. Ik hoop dat syncasso bij zinnen komt en ophoudt mensen die wel hard werken voor hun geld af te persen in dreigmails en met redelijke aanmaningskosten komen.

Ik ben tevreden als ik normale aanmaningskosten over 18 euro moet betalen, zoals 6 euro of iets dergelijks en niet ruim 2,5 keer de rekening waar het om gaat!

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 13 juli 2016 om 09:12 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 13 juli jl. per email een bericht gestuurd naar betrokkene, waarin wij de gang van zaken met betrekking tot het op deze klacht betrekking hebbende dossier uitvoerig aan betrokkene hebben toegelicht. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Cha13