Klacht: €26,79 douanekosten op een aankoop van €39,94

op 29 april 2017 over MiniInTheBox.com in de categorie Gadgets

2 Siliconen iPhone 6 hoesjes besteld en €39,94 voor betaald. Niet goedkoop, maar makkelijk online zodat ik niet naar een winkel hoef te gaan. Vervolgens krijg ik een mail van DHL dat ik €26,79 douanekosten moet betalen, anders wordt het pakket niet vrijgegeven. Dit weiger ik te betalen. Dan zou ik €66,73 kwijt zijn voor 2 siliconen iPhone 6 hoesjes. Belachelijk. Dit is absurd. In een winkel zou ik nog niet eens de helft van €66,73 betalen voor mijn aankoop. Ik voel bij opgelicht.

Ik wil dat jullie het pakketje terugnemen en het aankoopbedrag terugstorten op mijn bankrekening.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MiniInTheBox.com over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MiniInTheBox.com in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MiniInTheBox.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MiniInTheBox.com

Heeft op 29 april 2017 om 11:24 geantwoord

Geachte mevrouw Herklots

Lightinthebox berekent geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van.
Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen.

U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice.
Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons.

Hieronder nog even een link met de gebruiksaanwijzing hoe men contact opneemt met de klantenservice:

Mvrgr.

Lieneke Jansen