Klacht: E-bike met defecte accu geleverd

op 14 juni 2018 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Wij kochten een zgn. Tweedekansje, een in prijs gereduceerde e-bike vanwege transportschade, we betaalden 1850,00 € ipv ca. 2700,00 €. De fiets zou zo goed als nieuw zijn, helemaal gecontroleerd en werkend.
Na de eerste keer fietsen (ca 18 km) bleek dat de accu veel te snel leeg liep. Fietswinkel.nl gebeld, we moesten ons melden bij een fietsenmaker in een dorp verderop. Daar naartoe gefietst (ca. 10 km op en neer), de fietsenmaker controleerde de accu en stelde vast dat deze nog nooit helemaal was leeggelopen, alleen daarna zou hij het moeten doen. Hij vond het raar dat Fietswinkel.nl ons dit niet had verteld.
We hebben de fiets leeg gereden (ca. 30 km) waarna we hem helemaal opgeladen hebben. Helaas bleek de accu nog steeds veel te snel leeg te lopen. De fietsenmaker controleerde de oplader (weer een rit van ca. 10 km) maar kon ons niet verder helpen, hij kon niet zomaar een nieuwe accu en oplader bestellen, dat moest via fietswinkel.nl lopen.
Fietswinkel.nl gebeld, moeilijk moeilijk, ze zouden een accu kunnen bestellen maar dat zou een aantal weken tot maanden kunnen duren, de fietsenmaker zou eerst de defecte accu en oplader moeten opsturen.
Inmiddels hadden we schoon genoeg van dit gedoe, we hebben een fiets gekocht juist om er in deze tijd mee te fietsen. We zeiden dat ze de fiets dan maar terug moesten nemen, we waren immers nog ruim binnen de garantietijd. De juffrouw zocht op dat we in dat geval ca. 1400,00 € terug zouden krijgen, inmiddels hadden we namelijk meer gefietst dan de toegestane 3 km! Dat van die 3 km stond heel ver weg in de kleine lettertjes genoteerd, maar daarmee rijden we de straat niet eens uit.
Minder dan drie weken na aankoop 400,00 € inleveren omdat zij een defecte fiets hebben geleverd? Natuurlijk niet, we voelen ons bedonderd!
Weer met de fiets naar die fietsenmaker en zonder accuoplader weer naar huis in de stalling, triest.

Als er op korte termijn, binnen één week, een nieuwe accu en oplader worden gestuurd zodat de fietsenmaker deze kan aansluiten. Dit op rekening van Fietswinkel.nl.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

3 maanden geleden - Beste Astrid, Allereerst onze excuses dat het zo lang heeft geduurd voordat wij reageren. Ik wil graag deze klacht met je oplossen. Echter kan ik op basis van je emailadres niets vinden. Kun je mij een ordernummer sturen? Of je postcode en huisnummer? Dan ga ik er meteen achteraan voor je. Met vriendelijke groet, Fleur - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht AstridZ

3 maanden geleden - Beste Fleur, Fijn dat je het wilt oplossen. Het e-mailadres van mijn vrouw is opgegeven, brigit.geurts@outlook.nl, onze postcode is 6641KV, huisnummer 22. In de tussentijd heb ik al 2 keer contact met jullie opgenomen im te vragen of het mogelijk is om een leenfiets te krijgen. De fiets is van mijn vrouw, zij heeft spierklachten en daarom sterke ondersteuning op de fiets nodig. Vandaar waren we blij met deze Sparta die we ons konden veroorloven. Al met al zijn op de fiets nagenoeg alleen maar kilometers gereden om te testen en de accu leeg te rijden, sinds de accu opgestuurd is ter controle (en we geen vervanging ervan kregen (waarom niet?) staat de fiets te verstoffen. Haar oude fiets had mijn vrouw al afgeven, we kunnen dus niets samen weg op de fiets. Nou ja, ik hoop dat u mijn slechte beeld van uw organisatie wilt bijstellen! Uw collega’s die ik telefonischs sprak, waren zonder uitzondering zeer vriendelijk en correct, dáár ligt het niet aan! Hartelijke groeten, Astrid Zimmermann

Alle klachten die gemeld zijn door AstridZ