Klacht: E-bike met defecte accu geleverd

op 14 juni 2018 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Wij kochten een zgn. Tweedekansje, een in prijs gereduceerde e-bike vanwege transportschade, we betaalden 1850,00 € ipv ca. 2700,00 €. De fiets zou zo goed als nieuw zijn, helemaal gecontroleerd en werkend.
Na de eerste keer fietsen (ca 18 km) bleek dat de accu veel te snel leeg liep. Fietswinkel.nl gebeld, we moesten ons melden bij een fietsenmaker in een dorp verderop. Daar naartoe gefietst (ca. 10 km op en neer), de fietsenmaker controleerde de accu en stelde vast dat deze nog nooit helemaal was leeggelopen, alleen daarna zou hij het moeten doen. Hij vond het raar dat Fietswinkel.nl ons dit niet had verteld.
We hebben de fiets leeg gereden (ca. 30 km) waarna we hem helemaal opgeladen hebben. Helaas bleek de accu nog steeds veel te snel leeg te lopen. De fietsenmaker controleerde de oplader (weer een rit van ca. 10 km) maar kon ons niet verder helpen, hij kon niet zomaar een nieuwe accu en oplader bestellen, dat moest via fietswinkel.nl lopen.
Fietswinkel.nl gebeld, moeilijk moeilijk, ze zouden een accu kunnen bestellen maar dat zou een aantal weken tot maanden kunnen duren, de fietsenmaker zou eerst de defecte accu en oplader moeten opsturen.
Inmiddels hadden we schoon genoeg van dit gedoe, we hebben een fiets gekocht juist om er in deze tijd mee te fietsen. We zeiden dat ze de fiets dan maar terug moesten nemen, we waren immers nog ruim binnen de garantietijd. De juffrouw zocht op dat we in dat geval ca. 1400,00 € terug zouden krijgen, inmiddels hadden we namelijk meer gefietst dan de toegestane 3 km! Dat van die 3 km stond heel ver weg in de kleine lettertjes genoteerd, maar daarmee rijden we de straat niet eens uit.
Minder dan drie weken na aankoop 400,00 € inleveren omdat zij een defecte fiets hebben geleverd? Natuurlijk niet, we voelen ons bedonderd!
Weer met de fiets naar die fietsenmaker en zonder accuoplader weer naar huis in de stalling, triest.

Als er op korte termijn, binnen één week, een nieuwe accu en oplader worden gestuurd zodat de fietsenmaker deze kan aansluiten. Dit op rekening van Fietswinkel.nl.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AstridZ