Klacht: Dynafix kan Samsung J5 met scheur in scherm niet repareren

op 24 november 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Bij mijn Samsung J5 ontstond een breuk in het scherm in de garantieperiode. Toestel was niet gevallen.Er was ook geen ster zichtbaar of scherpe rand bij de breuk. Bij Samsung aangemeld. Vervolgens opgehaald en naar Dynafix gestuurd. Deze deelde mede dat het geen garantie was ( toestel is 7 maanden oud) en het toestel niet te kunnen repareren was omdat de onderdelen niet beschikbaar zijn. Als alternatief werd door Dynafix een J5 tegen gereduceerde prijs ( Euro193) aangeboden. Via webwinkels verkrijgbaar vanaf Euro 176. Ik wil echter een offerte voor de reparatiekosten en die wil Dynafix niet geven omdat ze geen onderdelen kunnen krijgen van Samsung. Met Samsung gebeld. Onderdelen zouden wel beschikbaar zijn.
Voorgesteld om dan een alternatief aan te bieden tegen een redelijke prijs. Kunnen ze ook niet.
Nu moet ik Euro 60. aan onderzoekskosten betalen voor een J5 waarvan ik ook kon zien dat het scherm gescheurd was , dat niet gerepareerd kan worden. Ofwel er dient afstand van het toestel gedaan te worden. ( Waarschijnlijk kan het dan wel gerepareerd en weer verkocht worden).

Tevreden indien Dynafix een offerte uitbrengt voor reparatie. Indien Dynafix dit niet kan, de J5 zonder kosten naar mij terugsturen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynafix nog niet in behandeling is genomen.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, U geeft aan ontevreden te zijn over het aanbod in de prijsopgave. Wij willen u verzoeken hierover contact op te nemen met de fabrikant, hiervoor staat een speciaal telefoonnummer in de door u ontvangen prijsopgave. Dynafix bepaalt niet welk aanbod gedaan wordt in de opgave, dit bepaalt de fabrikant. Wij kunnen u dan ook helaas niet voorzien van een alternatief aanbod daar wij hierop geen enkele invloed hebben. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht PaulCRT

1 week geleden - Dat heb ik twee weken geleden al gedaan. Samsung klantenservice geeft aan dat Dynafix dit moet doen. Dit is ook gecommuniceerd met uw medewerkers.

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, U dient wel te bellen met het nummer in de prijsopgave, het normale klantenservice-nummer van hen zal u inderdaad retour verwijzen naar ons. Wanneer zij u niet kunnen helpen kunnen wij helaas niets doen, nogmaals, het aanbod wordt niet door Dynafix bepaalt maar door de fabrikant. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht PaulCRT

1 week geleden - Zie bericht hieronder. Dit nummer dat ik van Dynafix kreeg heb ik gebeld. Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw e-mail. Hierbij het telefoonnummer van Samsung: 0900-7267864 http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Miriam Dynafix Care B.V Customer Care Center

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, In de door u ontvangen prijsopgave staat het volgende: Indien er nog vragen zijn, kun je contact opnemen met de Samsung klantenservice: 088 909 0100 voor Nederland en 02 201 2418 voor België en Luxemburg. Dit is dan ook het telefoonnummer welke u mag gebruiken om met Samsung in contact te treden omtrent deze case. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht PaulCRT

1 week geleden - Ook op dit nummer krijg ik van Samsung dezelfde reactie. De medewerkster van Samsung vertelt mij weer ( na ruggespraak) dat Dynafix een aanbieding moet doen en niet Samsung. Ik wordt er moe van om zo van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Samengevat betekent dit dat alle alternatieven die ik heb voorgesteld, te weten reparatie, aanbieden van een alternatief of zonder kosten de oude telefoon retourneren niet door Dynafix gehonoreerd worden. Ik heb Samsung voorgesteld dat ze beter geen zaken meer kunnen doen met dit klantonvriendelijke bedrijf dat zijn verantwoordelijkheid ontloopt. Een koude douche van Radar is hier op zijn plaats.

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, Ik vind het zeer spijtig te vernemen dat zij u niet helpen echter weet ik niet hoe ik moet aangeven dat wij niet degene zijn die dit bepaalt. Wij zijn puur en alleen een uitvoerende instantie, wij werken volledig in opdracht van klant en fabrikant en bepalen NIETS in onze processen zelf of zonder volledig overleg. Wij zijn een reparatiedienst en wij mogen absoluut niet beslissen wat aangeboden wordt als alternatief, dat wordt met 100% zekerheid door Samsung gedaan. Wanneer dat niet zou zijn zou ik u vanzelfsprekend al eerder aan een ander antwoord geholpen hebben, Dynafix zou er absoluut niets mee bereiken om u voor te liegen hierover. Het spijt me enorm in dit geval en ik wil wegens het ongemak en hierbij komend uw onmacht aanbieden uw toestel kosteloos onhersteld te retourneren maar een ander aanbod kan ik niet doen daar dit écht niet vanuit ons komt. Graag verneem ik van u of u uw toestel kosteloos onhersteld retour wenst te ontvangen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht PaulCRT

7 dagen geleden - Geachte Heer/Mevrouw. Jammer dat het niet mogelijk is om de J5 te repareren. Ik ga akkoord met het door u gedane voorstel t.a.v. kosteloos/onhersteld retourneren. Ik beschouw de klacht hiermee dan ook als afgehandeld en bedank u voor uw medewerking.

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 02 december 2016 om 10:46 geantwoord

Geachte klant,

Bedankt voor uw begrip. Ik heb de prijsopgave voor u beantwoord en het toestel komt zo spoedig mogelijk, zonder kosten, onhersteld, naar u retour.

Bedankt voor uw geduld in deze case en ik wens u een hele fijne dag verder!

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door PaulCRT