Klacht: Dynafix heeft zelf schade aangericht aan mijn toestel

op 20 juli 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Dynafix zorgt voor een erg fout imago bij HTC. Na een aangename babbel met HTC Support zeggen ze dat ik mijn toestel mag opsturen, met de batterij als enige probleem. Ik heb mijn toestel (HTC 10) opgestuurd omdat ” de batterij snel leeg ging “.

Na zo’n 8 dagen krijg ik een mail met constatering dat er vocht schade gevonden is en dat mijn toestel buiten garantie valt. Op de bodem van de mail staat een foto met erbij ” Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd ” dat is alles van ontvangen informatie. Indien er vocht schade was zou ik meer dan 1 probleem hebben (batterij snel leeg), er zou kortsluiting op de toestel zijn en zou hem niet goed functioneren. Wanneer het toestel in een perfecte staat functioneerde voor ik hem opstuurde.

Na te antwoordde op mail van dynafix duurt het 6dagen om een antwoord te ontvangen waar geen info in op staat. De oproepkost naar hun bedraagt 0,30€/min. Ik neem contact op omdat ik geen contact via mail krijg en moet ik dan 30min in de wachtrij wachten, wanneer ik op het einde als antwoord krijg “bekijk u mail voor verder info ” en hangen nadien op.

Ik geef het na +3weken op en eis mijn toestel ongerepareerd terug te sturen met een kost van 36,30€. ( + Alle oproep kosten 13,00€ )Wat blijkt dat vanaf ik mijn toestel aanzet, het scherm volledig onbruikbaar is en er een dikke zwarte balk op het scherm is dat niet werkt (HTC screentest uitgevoerd).

Nu beweert dynafix dat dit te wijten is aan de vocht schade. Terwijl het toestel in een perfecte staat opgestuurd werd, nadien doet een technieker het toestel open en steekt hem zelf fout in elkaar waardoor het scherm niet meer functioneert, nu wilt dynafix dit probleem niet toegeven en repareren.

Dynafix heeft HTC in slecht dag licht geplaatst en zichzelf op een veel ergere plaats.

Wanneer ze mijn toestel terug binnen brengen en hun fouten rechtzetten!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

3 maanden geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Choim

3 maanden geleden - Beste Tamara, Reparatienummer iRMAHTCC14773741 met imei 354261072756737 Referentie 317268056000004 Mvg, Choim

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:37 geantwoord

Geachte klant,

Bedankt voor uw reactie. Wanneer wij de gegevens in het systeem erbij pakken zien we dat deze melding reeds eerder is afgewezen. In het toestel is vochtschade geconstateerd wat voor veel problemen kan zorgen. Dit kan dan ook gevolgschade zijn van het vocht dat in uw toestel. De door u genoemde schade kan niet ontstaan als gevolg van een inspectie aan het toestel. Mocht er niets niet goed zijn aangesloten, dan zou het volledige display niet meer werken.

Wij kunnen deze klacht zoals meermaals is aangegeven dan ook niet meer in behandeling nemen.

Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Choim

2 maanden geleden - Beste Dynafix, Dit is GEEN schade toegebracht door vocht. Kijk de fotos maar na of scherp je bril maar aan. Deze schade is duidelijk gebeurd wegens foutief openen van het toestel. Graag sta ik erop dat dit door professionele wordt bekeken en niet door amateurs of afzetters/leugenaars. Mvg, Choim

Heeft op 31 augustus 2017 om 01:38 geantwoord

De klacht is nog steeds niet opgelost door dynafix.

Het toestel werd in een perfecte staat verstuurd en ik krijg het in een verkeerde ( kapotte ) staat terug. Dit is geen professionele aanpak en service van dynafix. Nadien geven ze mij de fout van de schade. De schade is gebeurt tijdens het onderzoek van het toestel in kantoor dynafix. Het toestel werd in een tiptop staat verstuurd naar het hoofdkantoor, eens dat ik mijn toestel terug krijg merk ik schade op het toestel op het moment dat ik hem terug krijg. Graag wil ik dat dit word herbezien en opgelost.

Choim

Alle klachten die gemeld zijn door Choim