Klacht: Dynafix geeft aan dat scherm gebarsten is terwijl ik telefoon ZONDER barst ingeleverd heb

op 27 juni 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb mijn telefoon ter reparatie aangeboden omdat het display het niet doet (reparatienummer iRMADRSA14766636). Het beeld was namelijk spontaan uitgevallen. Dynafix meld mij nu dat het display vervangen moet worden en dat zij de reparatie niet kosteloos kunnen uitvoeren omdat het display gebarsten zou zijn en sturen hier ook een foto van. Ik heb echter het toestel zonder barst in het scherm ter reparatie aangeboden! Het is heel makkelijk om een foto op te sturen van een display waar een barst in zit en dan aan te geven dat reparatie niet onder de garantie valt. Echter heb ik de telefoon niet zo ingeleverd! Wellicht dat de medewerker dit zelf heeft gedaan?

Telefoon valt nog binnen de garantie en dient kosteloos gerepareerd te worden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

3 maanden geleden - Geachte klant, Wanneer wij de gegevens in ons systeem erbij pakken zien we dat het toestel is aangemeld met de volgende klachtomschrijving: Geen beeld op display |Continu Dit komt overeen met de schade welke bij binnenkomst direct door de monteur is geconstateerd. Wanneer een Samsung breekt geeft deze vrijwel direct of na korte tijd geen beeld meer. Deze vorm van schade valt niet onder garantie en kan dan ook niet kosteloos worden hersteld. Met deze reden heeft de monteur een prijsopgave opgemaakt. De prijsopgave is terecht opgemaakt conform de garantievoorwaarden van de fabrikant en zal ook gehandhaafd blijven. Uw verzoek tot het kosteloos repareren van het toestel kan dan ook niet gehonoreerd worden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht SEAM

3 maanden geleden - Beste Tamara, Helaas gaat u niet in op mijn klacht, namelijk dat ik het toestel NIET met een gebroken scherm ter reparatie heb aangeboden! Ik begrijp dat een gebroken scherm niet binnen de garantie valt en het klopt dat ik de telefoon ter reparatie heb aangeboden met als omschrijving geen beeld op het display. Echter was het display van de telefoon INTACT toen ik hem ter reparatie heb ingeleverd! Ik lees heel veel klachten met dezelfde strekking als die van mij. Ik heb dan ook het vermoeden dat hier een vies spelletje wordt gespeeld.

Bericht van Dynafix

3 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Er is geen Tamara werkzaam op deze afdeling, het is ons dan ook niet helemaal duidelijk aan wie uw laatste bericht gericht is. In het vorige bericht zijn we wel degelijk ingegaan op uw klacht. Daar het een en ander niet duidelijk lijkt te zijn zullen we u hierbij meer opheldering geven. Het toestel is bij ons binnengekomen met een breuk in de display module, dit is ook de oorzaak van de opgegeven klacht in de reparatieomschrijving. Met deze reden heeft u een prijsopgave ontvangen. Deze vorm van schade is met het blote oog vaak niet direct zichtbaar. De monteur dient het toestel dan ook in een bepaalde hoek onder belichting te houden om de schade duidelijk op foto te krijgen. Op de gemaakte schadefoto's is het verschil hiervan afgebeeld. Op de foto welke recht van boven is gemaakt is de schade niet zichtbaar, op de foto welke onder belichting vanuit een bepaalde hoek is gemaakt wel. Deze vorm van schade ontstaat vaak wanneer er een grote druk op het toestel komt te staan. Ook een onnatuurlijke buiging van het toestel kan dit veroorzaken. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 31 juli 2017 om 11:22 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 31 juli 2017 om 12:29 geantwoord

De klacht is niet opgelost daar dynafix ook niet ingaat op het feit dat ik de telefoon niet met een barst heb ingeleverd. Ik krijg alleen standaard antwoorden. Gezien de vele zelfde klachten op verschillende website's/fora als die van mij, heb ik sterk het vermoeden dat het een verdienmodel van Dynafix is om aan te geven dat er een barst op het scherm van de telefoon is aangetroffen danwel dat er vochtschade in de telefoon is geconstateerd. Als consument sta je in dit geval niet sterk want zie maar aan te tonen dat dit niet zo is. Ze schepen hiermee de klanten af om onder de kosteloze reparatie/vervanging uit te komen. Het enige wat je dan rest is of de reparatie tegen (te) hoge kosten zelf te betalen of de telefoon tegen €59,- onderzoekskosten terug te laten sturen of als derde keus afstand doen van je telefoon...

Alle klachten die gemeld zijn door SEAM