Klacht: dus je auto staat tegelijkertijd op 2 adressen ingelogt omdat de app blijft hangen of calamiteiten heeft.

op 07 juli 2017 over ParkMobile in de categorie Parkeren

woensdag 5 juli heb ik een klacht ingediend en vind dat jullie heel makkelijk de schuld schuiven steeds bij de klant terwijl jullie app niet vlekkeloos werkt en dan krijg ik een mevrouw en weer is het onze schuld ik vind dit te ver gaan laatste tijd blijft jullie app steeds hangen of heeft het calamiteiten en eerdere klachten werden ook in onze schoenen geschoven en nu weer en nu vind ik het te ver gaan.

Wij parkeren op woensdag 5 juli met kenteken 2-TFK-57 om 13.24 op wibautstraat en dat is geen dagkaart maar per minuut betalen en afmelden blijkt dat het blijft hangen de app schijnbaar nu om 21:37 komen we erachter en het is geen dagkaart of zo dus gewoon per minuut terwijl met zelfde kenteken om 14:02 dus half uur later ook weer parkeergeld betaald wordt op Nieuwpoortstraat tot 14:36 dus ingelogd half uur later op andere adres met zelfde kenteken omdat de auto dus verplaatst is en wij uitgaan dat wij netjes hebben uitgelogd en dan hoeven wij niet steeds te controleren dat het is blijven hangen een auto kan niet op 2 plekken tegelijk staan want een auto is 1 geheel met 4 wielen. en de wibautstraat betreft geen dagkaart dus hoe kan dit. en dan zegt parkmobile lekker makkelijk uw schuld u moet dan goed opletten.

Hoe kan het dat het blijft hangen, terwijl je op een ander adres ook weer inlogt met zelfde kenteken dit betekent dat jullie app blijft hangen en waarom als consument moeten wij alles alert checken en opletten dus als je rijdt nog op telefoon kijken of het is gelukt het uitloggen omdat de app van hun dus kuren heeft. Ik vind dit uitermate onbeschoft om steeds de klant de schuld in schoenen te schuiven terwijl jullie app niet goed werkt.

ik wil gewoon mijn geld in mindering dus parkmobile kan maar tot de nieuwpoortstraat de wibautstraat in rekening brengen en niet meer en moeten nu een keer ook toegeven dat hun app niet vlekkeloos is en als het blijft hangen dat het hun app en hun schuld is en dit moeten rechttrekken. anders wordt het leuk klant loopt leeg en parkmobile verdient eraan.

ik wil gewoon dat het parkeren van de wibautstraat dus half uur maar mag zijn omdat dezelfde auto half uur later op een andere adres weer inlogt en dus ook verplaatst is en niet op wibautstraat is wat ook logisch en normaal is.

wil gewoon de excuses en heb al woensdag een bericht gestuurd en tot op heden geen enkele reactie.

ik weet niet hoe ik de foto moet mailen maar als ik antwoord krijg kan ik het zo bijvoegen van mijn telefoon want nu zit ik achter de pc.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ParkMobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ParkMobile

Heeft op 11 juli 2017 om 10:52 geantwoord

Beste heer Viëtor,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend te vernemen dat uw parkeeractie langer dan gewenst heeft doorgelopen. Helaas hebben wij geen eerdere afmelding van u mogen ontvangen. Om 21:37 uur hebben wij via een iPhone toestel een afmeldverzoek mogen ontvangen.

In bepaalde gebieden op straat, waar het netwerk druk bezet is of er een verminderd bereik is op het telefoontoestel, kan het zijn dat de verbinding niet stabiel is en kan de app geen optimale verbinding maken met het netwerk. In dat geval is het mogelijk dat u op stop drukt, maar dat uw internetverbinding het niet toelaat om de app goed genoeg te laden en het afmeldverzoek te verzenden. Helaas hebben wij de functionaliteit van het netwerk of de internetverbinding op uw toestel niet in de hand. Als u merkt dat de app niet genoeg verbinding kan maken, dan is het te adviseren om uw telefoon opnieuw op te starten en de app nogmaals openen.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat er twee parkeeracties tegelijkertijd stonden aangemeld.

Het is mogelijk om twee parkeeracties tegelijk aan te melden voor hetzelfde kenteken in de gemeente Amsterdam. De gemeente Amsterdam heeft dit mogelijk gemaakt i.v.m. de dagtarieven die van toepassing kunnen zijn. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de hele dag in een zone geparkeerd te staan, zodat er een voordelig dagtarief wordt berekend. Als echter tussendoor het voertuig even ergens anders geparkeerd dient te worden, i.v.m. een boodschap of afspraak, dan kan er opnieuw een nieuwe actie worden aangemeld, terwijl de eerste parkeeractie nog loopt. Als deze zou worden afgemeld, zou het voordelige dagtarief niet meer van toepassing zijn. Deze manier van parkeren is alleen mogelijk met een zelfde kenteken, maar in verschillende zones.

Tevens is bijvoorbeeld ook mogelijk om een parkeerkaartje op straat te kopen voor een kenteken, hier eerder weggaan terwijl het kaartje nog geldig is en vervolgens een nieuw kaartje kopen voor een andere zone, maar wel voor hetzelfde kenteken.

Graag vernemen wij van op welke wijze u de parkeeractie heeft geprobeerd af te melden, wat voor problemen u hierbij ondervond en op welk tijdstip u heeft geprobeerd af te melden.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Whitney van der Koelen
Customer Support Parkmobile