Klacht: Duidelijke gebreken niet geconstateerd!

op 04 juni 2021 over Homekeur in de categorie Adviesbureau

Bij de aanstelling van ons huis uit 2000 hebben wij Homekeur BV aangesteld om de bouwtechnische keuring uit te voeren.

Nadat de inspectie was voldaan ontvingen wij netjes het opgeleverde rapport, waarin geen grote gebreken naar voren kwamen.

Echter na sleutel overdracht, heeft onze aannemer een zeer duidelijke foutieve afvoer (leiding) constructie ontdekt in de kruipruimte, waarbij deze omhoog loopt ipv met de juiste afschot naar beneden. Als gevolg van deze constructie, troffen wij een grote verzakking met daarin water aan. In het rapport was aangegeven dat de makkelijk begaande kruipruimte goed zichtbaar was en alles in orde bleek te zijn.

Het tegendeel bleek het geval. Wij zijn enorm verbaast over het feit dat dit gebrek tijdens de inspectie niet aan het licht is gekomen. Vooral, omdat de foutieve constructie gelijk vanuit de ingang van de kruipruimte had kunnen worden geconstateerd.

Wij hebben vervolgens duidelijke foto’s filmpjes gemaakt om aan te tonen waar en hoe de foutieve constructie in elkaar zat. Al met al, zijn er door het missen van dit gebrek komen wij voor een flink bedrag onvoorziene kosten te staan. Dit terwijl wij ook een voorbehoud in ons voorlopig koopcontract hadden opgenomen waarin duidelijk gesteld werd dat wij bij kosten hoger dan een bedrag van € 5.000 niet tot koop zouden overgaan. Helaas is dit nu wel het geval als we de kosten van de kleine gebreken (schilderswerk etc.) met deze grote onvoorziene kosten bij elkaar optellen.

De benede staande reactie van Homekeur BV is op zijn minst ernstig teleurstelled te noemen. In plaats van het zoeken naar mogelijke klant tevredenheids oplossingen, weigert deze partij enige verantwoordelijkheid te nemen en zijn dan ook niet geintereseerd om dit verder te onderzoeken hoe iets dergelijks in de toekomst gezien en voorkomen kan worden.

Zij geven aan dat de kruipruimte alleen deels is geinspecteerd en dat het zou kunnen dat dit gebrek is ontstaan na de inspectie. Dit is natuurlijk niet reeel gezien het feit dat de leiding van een afvoer altijd met afschot naar beneden dient te lopen en niet naar boven…
Daarnaast ontvingen wij de volgende reactie: Ik die dat jullie inmiddels het probleem hebben verwijderd en waarschijnlijk ook hebben hersteld, een herinspectie is dus niet meer mogelijk. Wij zien dan ook even nu niet wat wij nog voor u kunnen betekenen?

In een uiterste poging om dit tot een goed einde te brengen, beroept Homekeur BV zich op hun voorwaarden waardoor zij weigeren langs te komen dan wel verder van dienst te kunnen zijn.

Ik adviseer daarom toekomstige particulieren partijen niet in zee te gaan met dit bedrijf. Het is eeuwig zonde van de betaalde factuur om er vervolgens achter te komen dat de werkzaamheiden niet met de juiste nauwkeurigheid zijn uitgevoerd, wat alsnog resulteerd in extra onvoorziene kosten.

Ik ben pas tevreden nadat Homekeur BV in staat is te erkennen dat er een fout is gemaakt. Ook wil ik graag in goed overleg aan horen wat mogelijke oplossingen kunnen zijn. Dit zou bovendien een goede kans zijn om te leren van klanten feedback om vervolgens dit bij toekomstig potentiele klanten te voorkomen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Homekeur over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door RubenMarlieke