Klacht: dubbele verbuiken Slimme meter

op 02 mei 2017 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Heden ontving ik de jaarrekening van mijn leverancier Nederl.Energie Mij.
Het berekende verbruik van gas was meer dan het dubbele van voorgaande jaren. Bijbetaling nota gas en elektra € 225,–.
Verbruik gas in de jaren 2013-2014-2015-2016 was per jaar gemiddeld 400m3. Nu krijg ik een gasverbruik door van november 2016 tot 1 april 2017 van 1094 m3..
Bij navraag kan ik een monteur krijgen en moet als borg € 375,– betalen. Mankeert er volgens hem niets aan de meter ben ik de borg kwijt en zal per jaar dus het verbruik alsmaar oplopen. Door Enexis werd ook alvast gezegd dat er weinig kans was dat er iets aan de meter mankeerde en dat ik voorgaande jaren misschien wel een meter had die te lage standen doorgaf !!.
Heb op dit moment nog maar geen afspraak gemaakt en wil mij eerst verder oriënteren.
Aan mijn woonsituatie is niets veranderd.
Zijn er tips voor mij hoe dit op te lossen ? Bvd.

Gewenste Oplossing:

Controle van de meter zonder kosten en verrekening te hoge aanslag leverancier.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door A. Braspenning