Klacht: dubbele kosten gemaakt

op 14 juni 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

ik heb ongemerkt dubbele kosten gemaakt omdat ik mijn abonnement wel heb betaald maar niet geladen op mijn ov chipkaart
ongemerkt heb ik zo 2 weken gereisd waardoor elke dag ook nog eens de ritten in rekening werden gebracht
ik heb dit bij de klantenservice gemeld, maar eerst werd ik afgepoeierd dat ik bij ns moest zijn, maar dat klopt niet
dus nog een keer klantenservice gemaild, maar nu met de boodschap dat ik maar beter op had moeten letten, wat een service! een totaal gebrek aan meedenken. ze hebben dubbel geïncasseerd (abonnement ritten) maar geven niks terug

als ze mij financieel tegemoet komen
én
ze moeten een herinneringsmail sturen als je wel je abonnement hebt betaald maar niet hebt geladen op je ov chipkaart.
voor dat laden op je ov chip kaart moet je naar zo'n gele paal dat kan niet on-line anno 2018 nl.
maar alles wordt geregistreerd dus die info hebben ze, dat kan klantvriendelijker

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 juni 2018 om 22:12 geantwoord

Hallo benarriva,

Wat balen dat je dubbele kosten hebt betaald.

Je geeft aan dat je het geld graag terug wilt. Een restitutieverzoek kun je indienen via ons online contactformulier: http:bit.ly2uFLeFj.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen garantie kan geven dat je je geld terug krijgt. Het is je eigen verantwoordelijkheid om je abonnement te laden op je kaart. Dit wordt aangegeven in de bevestigingsmail van je abonnement.

Je geeft aan dat dat anno 2018 niet meer kan, maar een abonnement komt helaas niet magischerwijs op de chip van je OV-chipkaart. Het ophalen van je bestelling blijft daarom nodig.

Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland of ons online contactformulier: http:bit.ly2uFLeFj.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 14 juni 2018 om 22:18 geantwoord

Ik wil niet alleen geld terug maar ook een mail als je je abonnement niet hebt opgehaald maar wel aan het reizen bent. Dat heb ik in de klacht ook aangegeven maar daar gaan ze niet op in. Dat is service en meedenken met de klant, niet alleen maar cashen!

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Hallo benarriva, Excuses dat we een deel van je klacht zijn vergeten. Het is technisch en qua privacywetgeving niet mogelijk om een melding te sturen als je je abonnement niet ophaalt en wel reist. Wij mogen namelijk niet je reistransacties inzien. Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht benarriva

2 maanden geleden - Waarom zo verdedigend denken en verschuilen achter regels? Kan je niet zien dat mijn abonnement niet is opgehaald dan? Probeer eens mee te denken hoe je betere service kan verlenen.

Alle klachten die gemeld zijn door benarriva