Klacht: Drukte treinen

op 14 februari 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zit elke ochtend in de trein (sprinter) van 07:24 van Almere Poort naar Hoofddorp en op de terug weg van Hoofddorp naar Almere Poort om 17:19. Voorheen warden op dit traject langere treinen ingezet, waardoor reizigers die gedurende het hele traject in de trein moeten zijn in ieder geval kunnen zitten. Echter, sinds enkele maanden zijn deze treinen verkort, waardoor reizigers vanaf almere muziekwijk regelmatig al niet meer kunnen zitten. Gedurende het traject wordt het enkel steeds drukker in de trein. Het zelfde geldt voor de terugweg, waarbij de trein bij Schiphol al helemaal vol zit en er geen zitplaatsen meer over zijn.

Wanneer de treinen weer verlengd worden, zoals dit voorheen ook het geval was. Of bij een kostenreductie van het traject. Ik ontvang namelijk een reiskosten vergoeding van 19 cent per kilometer. Hiermee dek ik mijn reiskosten (2e klas, vol tarief) niet eens volledig. Vind het persoonlijk nogal duur wanneer de reizigers dan niet eens normal plaats kunnen nemen op een stoel vanwege de drukte.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Brenda Schlumer