Klacht: Drukte

op 04 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik studeer in Nijmegen en reis met de trein. Vanaf de studies weer begonnen zijn is de trein die langs station Zetten-Andelst rijdt richting Elst zo druk dat merendeel van de studenten die staan te wachten op het perron niet meer in de trein mee kunnen. Vandaag stonden maar liefst MEER DAN 40 studenten nog op het perron toe te kijken hoe de trein weg reed omdat we niet meer mee konden met de trein. De trein was gewoon echt vol. Dit heeft gevolgen voor mn studie en voor de studies van anderen. Ik stond te wachten op de trein van 8:05 vandaag en mijn college begint om 09:00, doordat ik niet met de trein mee kon omdat die vol was, was ik pas om 09:30 op school… TE LAAT dus. Ik kan dit moeilijk het gehele jaar doen.. Trein eerder pakken heb ik ook al gedaan maar ook die is druk. Al met al, er moet gewoon een trein komen waar meer mensen in kunnen want dit is gewoon niet te doen. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen doen..

Er moet meer ruimte komen in de trein dus mij lijkt een grotere trein een oplossing. Er moet gewoon gezorgd worden dat iedereen die op het perron staat mee kan. De trein die nu rijd heeft 2 wagonnen, is echt te weinig!! En de trein rijd maar om het half uur dus als je de trein van 8 uur pakt omdat je om 9 uur op school moet zijn en je komt er niet in omdat het al overvol is, dan heb je een probleem dus er moet gewoon gezorgd worden dat er minimaal 50 man meer mee kan wanneer de trein al vol is (dus niet alleen zitplaatsen waren vol maar je kon ook niet meer staan)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 september 2018 om 07:39 geantwoord

Beste Michelle_12,

Jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt op een traject van Arriva. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materiaal, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden.

We verdelen al ons beschikbare materieel zo optimaal mogelijk en zoveel als mogelijk passend op het aanbod van reizigers in de spits. Op de drukke tijden hoogste frequentie en langste treinen dus. En natuurlijk monitoren we elke dag weer hoe en of dat goed gaat.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva

Heeft op 05 september 2018 om 11:04 geantwoord

Het komt op mij over alsof er niks aan gedaan gaat worden verder, heel jammer want zo blijven er dus elke dag zo'n 40 man op perron Zetten-Andelst staan omdat de trein vol is. Je ziet degene die de trein rijdt dan al met z'n hoofd schuddend aan komen rijden omdat het druk is terwijl de trein ook eigenlijk al vol zit. Snap dat jullie misschien geen extra mogelijkheden hebben maar misschien kunnen jullie wel iets ruilen dat er een andere trein (die groter is) naar dit station kan rijden en dan deze trein naar een station die minder druk is? Ik weet niet of het mogelijk is maar het zou wel schelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michelle_12