Klacht: Drie (!!) keer retour na beschadiging

op 12 december 2017 over Meubella in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds oktober jongstleden hebben wij gepoogd een kledingkast bij Meubella af te nemen. Vandaag bereikte deze beproeving een zoveelste droeve anti-climax wat ons heeft doen besluiten deze ervaring online te delen.

Zo’n 8 weken geleden bestelden wij ondanks een onaangenaam, kil telefonisch contact met medewerker van Meubella toch de kast die we graag wilden online. Deze werd bezorgd op een door ons gewenst moment echter, nog voordat het pakket werd opgepakt door een bezorger van Dynalogic was al te zien dat er een flinke beschadiging op het product zat. Bestelling retour en Meubella gecontacteerd. Er werd niets ter compensatie aangeboden en de desinteresse spatte er in zowel het telefonisch onderhouden als in het eerste e-mailverkeer vanaf. Om die reden vroegen wij zèlf om compensatie.

Na enige dagen heen en weer te hebben gemaild is overeengekomen dat wij de bestelling – die niet meer uit voorraad leverbaar was – alsnog zouden afnemen en de wachttijd van 2 tot 6 weken na retournering van Meubella van de bezorgkosten zouden aanvaarden.

Maandag was het zo ver: onze kast werd opnieuw aan huis afgeleverd. Wederom flink beschadigt. De mederwerker van Dynalogic had de beschadiging al bij het depot geconstateerd en heeft dit aangekaart, maar hem is door een meerdere verteld dat het gewoon naar de klant gebracht moest worden.

Vanzelfsprekend hebben wij weer geweigerd. Na een uur van pogingen is het gelukt Meubella aan de telefoon te krijgen en ons werd verzekerd dat we de kast nog de volgende avond geleverd zouden krijgen. Na 18.00 uur werd expliciet toegezegd want wij gaven aan niet een derde dag vrij te willen en op deze korte termijn ook niet te kunnen nemen. Geen probleem, zo werd ons verzekerd.

Heden morgen op werk ontving ik een bericht van Dynalogic dat de bestelling tussen 12.30 uur en 15.30 uur geleverd zou worden. Enigszins verbaast weer telefonisch contact gezocht met Meubella. De kast was al onderweg, er kon niets meer gedaan worden. Foutje van Meubella in de planning, men zag geen ruimte voor oplossing nog voordat er überhaupt een poging was ondernomen. Wij zijn hierin volhardend geweest en na een kwartier aandringen is er door Meubella contact gelegd met Dynalogic. Het kon toch vanavond.

Zojuist tijdens het eten zijn wij gebeld door een uiterst vriendelijke korier van Dynalogic: het product dat hij bij ons af zou leveren stond beschadigt in zijn voertuig. Vonden wij het de moeite als hij toch de rit van een uur zou afleggen om de bestelling bij ons thuis aan te komen bieden? Vanzelfsprekend hebben wij dit de koerier en onszelf bespaard.

Drie keer pech is een boel, maar niet onmogelijk. Echter de eerdergenoemde desinteresse bij Meubella en de weerzin om tot een oplossing te komen maakt dat wij op basis van onze persoonlijke ervaring iedereen zouden afraden iets bij dit bedrijf te kopen.

Gewenste Oplossing:

Een financiële tegemoetkoming in verhouding tot het geleden ongemak of zsm het aankoopbedrag retour.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Meubella over deze klacht.

Bericht van Meubella

1 maand geleden - Beste, Vervelend om te horen dat uw bestelling niet naar wens verloopt. Wij zullen contact met u opnemen om tot een oplossing te komen. Met vriendelijke groet, Meubella

Reactie van de melder van de klacht Duin-Slaman

1 maand geleden - Om 17.23 uur een gemiste oproep. 1 (!!) Minuut later (screenshot aanwezig) bellen wij terug om doorverbonden te worden met het antwoordapparaat die de boodschap afspeelt dat u gesloten bent. Daar moet u haast uw best voor hebben gedaan. Gister vanaf 16.50 uur bij u in de wacht gehangen en om 17.05 uur werd de verbinding automatisch verbroken.

Bericht van Meubella

1 maand geleden - Beste, Gisteravond hebben wij alsnog contact met u gehad om tot een oplossing te komen. We gaan ervanuit dat alles nu in orde komt. Met vriendelijke groet, Meubella

Reactie van de melder van de klacht Duin-Slaman

1 maand geleden - De oplossing waarnaar in het laatste bericht van Meubella hier wordt gerefereerd was dat wij de kast vandaag voor 12.00 uur bezorgd zouden krijgen via Meubella zelf (dus GEEN extern bezorgbedrijf) en dat we een financiële compensatie mochten verwachten van 60 euro. Er is tot 12.30 uur thuis gewacht waarna mijn man wederom telefonisch contact op heeft genomen met Meubella. De medewerker kon in de planning van Dynalogic (bezorging tegen de afspraak in dus toch uitbesteed) zien dat de koerier nog langs drie adressen moest voordat wij aan de beurt waren. Wij werken beiden. Mijn man als ZZP'er en ik in Amsterdam op kantoor. Hij heeft een ochtend aan werk laten schieten voor deze afspraak. Zojuist zag ik op de website van Meubella een korting van 50 euro staan. Daarmee wordt de korting van 60 euro die ons is toegezegd natuurlijk ook een lachertje na al het geleden ongemak en met name alle uren vertaald naar arbeidsloon die wij hierdoor zijn misgelopen.

Bericht van Meubella

1 maand geleden - Beste, Inmiddels is er weer telefonisch contact geweest met u. We hopen dat we het op deze manier kunnen oplossen. Met vriendelijke groet, Meubella

Alle klachten die gemeld zijn door Duin-Slaman