Klacht: Dreigbrief ontvangen

op 09 maart 2017 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb mijn abonnement opgezegd bij NS. Hele lange discussie gehad. Eindresultaat is dat zij het abonnement beeindigd hebben, maar ze hebben wel Syncasso ingeschakeld. Ik heb incassobureau laten weten dat ik de vordering onterecht vind. Hierop hebben zij eind 2016 laten weten te gaan overleggen met NS. Maanden niets gehoord. En nu ineens vandaag per e-mail een dreigbrief ontvangen. 90 euro binnen 5 dagen betalen anders gaan ze dagvaarden. Ik heb niet eens een terugkoppeling gehad van hun overleg met NS!!!! Ik heb het nagekeken maar een incassobureau mag en kan niet eens iemand dagvaarden. Waarom moet het op deze manier? Ook bij NS ga ik een klacht indienen. Grote bedrijven moeten niet denken dat ze zo maar allen kunnen maken. Wat een gedoe.

Normale manier van communiceren.
Kwijtschelding van de incassokosten en abonnementsgeld van 50,00 terwijl ik het abonnement van mijn zoon heb opgezegd. Misschien iets te laat, maar als NS kijkt naar het heen en weer gemail met reacties van hun kant, dan zouden ze zich moeten schamen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht KampInge63

1 week geleden - Vandaag is het 16 maart 2017. 7 dagen geleden melding van een klacht gedaan. Nog helemaal niets vernomen. Niet van Syncasso en ook niet van NS.

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 17 maart 2017 om 16:24 geantwoord

Alhoewel er intern direct is gereageerd naar aanleiding van de klacht, was dit nog niet met mevrouw Kampstra besproken. Inmiddels is mevrouw Kampstra gebeld door een medewerkster van Syncasso. Zij heeft uitgelegd wat er aan de hand was en excuses aangeboden voor het feit dat er ten onrechte een standaardbrief is verzonden.

Afdeling klachtbehandeling Syncasso

Heeft op 21 maart 2017 om 12:26 geantwoord

Ik zit nog te wachten op de bevestiging per mail die ik zou krijgen. Er zijn wel excuses aangeboden, zaak zou op hold gezet worden in afwachting van reactie NS op rappel die zij zouden sturen.

Bericht van Syncasso

4 dagen geleden - Op 17 maart 2017 is onderstaande e-mail verzonden. Zodra wij van de NS vernemen, berichten we u nader inhoudelijk. Met vriendelijke groeten, Afdeling klachtbehandeling Syncasso Geachte mevrouw Van der Meer, Naar aanleiding van ons telefoongesprek van 17 maart 2017 bevestig u bij dezen dat het dossier op 'on-hold' staat, totdat wij reactie hebben ontvangen van onze opdrachtgever NS Reizigers B.V. Wij hebben uw bezwaar nogmaals doorgestuurd naar de NS en zodra wij een terugkoppeling hebben ontvangen wordt u hier ook per direct over ingelicht. Onze excuses dat u vooralsnog een brief heeft ontvangen, terwijl uw bezwaar in behandeling is. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, K. Cebe

Alle klachten die gemeld zijn door KampInge63