Klacht: Dossier splitten om meerdere kosten in rekening te kunnen brengen!

op 29 juli 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Na mijn 18e verjaardag heb ik verschillende fouten gemaakt wat betreft betalingen. Hierdoor heb ik bij mijn vorige zorgverzekering een achterstand opgelopen. Deze achterstanden zijn doorgegaan naar Syncasso. Ik heb toen een dossiernummer ´80435098´ gekregen. Bij de brieven zaten bijlages met de vorig gestuurde brieven en de bedragen die ik moest betalen, dit waren o.a. premies en zorgnota´s waaronder een zorgnota van 31/03/2016 van €153,28 (ik neem aan en eindafrekening omdat ik overgestapt was) . Ik ben toen heel laks met de brieven omgegaan, verschoof het bellen steeds en liet niets horen. Dit alles omdat mijn gezondheid destijds niet goed was en ik wel meer aan me hoofd had.
Op 12/05/2016 kreeg ik een dagvaarding in mijn bus, met betrekking tot dat zelfde dossier. Ik heb toen de schuld natuurlijk op mezelf genomen, want ik zat fout, ik had contact moeten opnemen. Bij deze dagvaarding werden dezelfde papieren weer opgestuurd met dezelfde bijlages ook zag ik meerdere keren het bedrag €153,28 terug komen. Ik ben hier zo van geschrokken en heb hier heel erg van geleerd, met moeite heb ik het hele bedrag neergeteld, ging om +/- €600, met de gedachte dat ik helemaal van deze schuld af was.

Nou krijg ik vandaag 29/07/2016 weer een dagvaarding in de bus.
Een dagvaarding? waarom? ik had alles toch al betaald?. Deze dagvaarding had dossiernummer ‘80442120’ en gaat om €328,72 euro.
In de bijlage weer met alle bedragen staat alleen het bedrag van €153,28 van 31/03/2016. Maar die zat toch al in mijn andere dossier???

Wat is er gebeurd.
Syncasso heeft buitenom mijn weten het ene dossier gesplit en het bedrag van €153,28 in een ander dossier gedaan. Verder beweren zij dat ze op 7 juli(dit was ook de datum van de ‘rechtzaak’ ) een brief hebben gestuurd dat ik dat bedrag moest betalen, ik heb deze brief nog nooit ontvangen. Deze brief zit ook niet tussen de brieven die meegestuurd zijn bij de dagvaarding.

Zo kunne zij dus van een 21 jarige student die zich de pokke werkt om haar studie te kunnen afmaken 2x ongestoord extra kosten in rekening brengen. Ik krijg zo niet eens de kans om van mijn fouten te leren. Had ik op 7 juli die brief ontvangen had ik die €153,28 per direct overgemaakt. Ik probeer alles op een rijtje te krijgen wat me betalingen betreft.. was aan het sparen voor een vakantie, voor spullen voor mijn nieuwe opleiding en dat word me nu mooi door me neus geboord omdat hun even een dossier splitten, niets over melden en nooit een betaling verzoek van dat betreffende dossier hebben opgestuurd.

en als antwoord van de deurwaarde word gewoon keihard gezegd.
‘had je in de brief van je eerste dagvaarding maar alle bedragen moeten controleren want op het productie blad staat die 153,28 er niet bij in dat dossier’ NEE MAAR IN DIE ANDERE 100 BLADEREN DIE JE MEE STUURT STAAT HET WEL.

Ik wil best die 153,28 betalen en eventuele kosten. Maar meer dan 200 vind ik te gek voor woorden.

Het gaat om een bedrag van €153,28 en der word nu ineens verwacht dat ik €328,72 neerleg en anders moet ik voorkomen. Het bedrag is onterecht verdubbeld want ik heb nooit bericht gehad over dit dossier.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Teddypamela

9 maanden geleden - Een mogelijk scenario: Datum rechtzaak eerste dagvaarding was 7 juli 2016. Datum van de brief die ik nooit heb ontvangen was ook 7 juli 2016. Misschien is daar iets fout gegaan, syncasso verzocht mij om min 1 dag voor de rechtzaak het bedrag over te maken. Misschien hebben zij gedacht 'mevrouw heeft betaald, we hoeven der niets te sturen'

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 01 augustus 2016 om 15:50 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 1 augustus jl. een brief verstuurd naar de betrokkene, waarin wij de gang van zaken met betrekking tot het op deze klacht betrekking hebbende dossier uitvoerig aan de betrokkene hebben toegelicht. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Heeft op 05 augustus 2016 om 07:23 geantwoord

Nog steeds geen brief ontvangen , 4 dagen verder.. Volgensmij neemt syncasso een loopje met me.

Reactie van de melder van de klacht Teddypamela

9 maanden geleden - Klacht is nog niet opgelost

Alle klachten die gemeld zijn door Teddypamela