Klacht: Doorrijden

op 20 juli 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Om 15:45 reed de bus langs terwijl ik stond te wachten. Ik stond bij Wilhelminaplein in Heel. Ik was aan het wachten op bus 73 richting Weert. De bus reed gewoon door. Het is de taak van een buschauffeur om te stoppen. Hij krijgt er letterlijk betaald voor om te STOPPEN als er iemand staat te wachten op de bus. Deze man reed gewoon door.

Laat de chauffeur weten wat zijn taak is, STOPPEN en mensen laten instappen. Alsmaar aan het staken, maar kunnen nieteens stoppen voor iemand. Het is letterlijk hun baan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Hoi Arrivakanniks, Jammer om te lezen dat de bus je bij de halte voorbij is gereden. Begrijpelijk dat je baalt. Heb je duidelijk aangegeven dat je met de bus mee wou door bijvoorbeeld je hand of OV-chipkaart uit te steken? Was je duidelijk zichtbaar voor de chauffeur? De reden waarom ik dit vraag is omdat bushaltes ook vaak gebruikt worden als afspreek plaats. Daarom adviseren we altijd om aan te geven dat je mee wil zodat een bus niet voor niks hoeft te stoppen. Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Arrivakanniks

4 maanden geleden - Ja, dat heb ik gedaan. Het was heel duidelijk en daarnaast moet een bus sowieso stoppen als er iemand aan het wachten is op de bus, ookal sta je niet te zwaaien. Ik stond duidelijk te wachten op de bus.

Arriva

Heeft op 31 augustus 2018 om 21:54 geantwoord

Hoi Arrivakanniks,

Als eerste excuses voor de late reacties. Er ging iets mis waardoor wij geen berichten ontvingen.

Het voorbij rijden van een halte kan verschillende oorzaken hebben. Er was bijvoorbeeld geen plaats meer in de bus of de chauffeur heeft je niet bij de halte opgemerkt.

Jouw reactie sturen wij door naar de vestiging, waar deze verder wordt uitgezocht. Als blijkt dat het de fout van de chauffeur is, dan wordt hij of zij hierop aangesproken. Als de bus vol was, volgen wij de komende periode deze rit op dit tijdstip om vast te stellen of er een aanpassing moet plaatsvinden in de dienstregeling. Indien nodig wordt er een extra bus ingezet.

Wij danken je ten slotte voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Arrivakanniks