Klacht: Doorlopende reisverzekering afgesloten zonder dat ik daar ooit toestemming voor gegeven heb

op 16 augustus 2016 over Hema verzekeringen in de categorie Verzekering

In November 2014 heb ik een autoverzekering bij u afgesloten.

Situatie a. In mei 2016 ontdek ik dat ik ook al die tijd een doorlopende reisverzekering (vanaf dezelfde datum) heb lopen, die ik naar mijn weten nooit heb afgesloten
Hier is per mail al veel over gecorrespondeerd, omdat ik bewijs wil dat ik die verzekering destijds ook daadwerkelijk heb afgesloten.
Tot nu toe blijft u in gebreke hiervoor.

Situatie b. We kwamen erachter om dat we een reisverzekering gingen boeken voor 4 weken Italië in mei van dit jaar.
Wat nog erger is, is dat mijn man niets wist dat er een reisverzekering liep, de medewerker ter plekke de reisverzekering heeft geannuleerd en een (dure)n reisverzekering heeft laten afsluiten voor die 4 weken. Schandalig, geen woorden voor.

Ik ga hier niet mee akkoord!

En ik vraag me steeds meer af: hoe komt ellende in de wereld tot stand? Door zoiets als deze kwestie misschien? U zet mij in een hoek waar ik niet hoor. Ik heb oprecht en eerlijk een autoverzekering afgesloten en geen reisverzekering.

U schrijft in een eerdere mail:
“U heeft ons op 28 november 2014 ook aangeschreven met de vraag wat de kosten voor de auto en de reisverzekering zouden zijn. Toen was het u dus ook duidelijk dat u naast een autoverzekering ook een doorlopende reisverzekering had afgesloten.”

U insinueert hiermee dat ik door het stellen van een vraag (ik kan me trouwens ook niet herinneren info over een reisverzekering te hebben opgevraagd ) een verzekering zou hebben afgesloten?

Neen dat klopt niet, ik heb wellicht info opgevraagd maar absoluut niet met de bedoeling om op dat moment een reisverzekering af te sluiten.
Daar was namelijk geen enkele reden toe op dat moment, dus het klopt niet.

Met terugwerkende kracht de door u gevorderde premie aan mij terugbetalen van de doorlopende reisverzekering vanaf november 2014 .

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hema verzekeringen over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht mackma

3 maanden geleden - Wilt u mij svp berichten hoe het staat met de be- cq afhandeling van deze klacht? met dank Mevr.. M C.Ackermans

Reactie van de melder van de klacht mackma

2 maanden geleden - 6 weken geelden klacht ingediend, niets meer vernomen. graag informatie over stand van zaken van deze klacht!!

Alle klachten die gemeld zijn door mackma