Klacht: Door rood rijden

op 16 mei 2016 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Op zaterdag 14 mei om 18.60 reed deze bus (zie foto’s hieronder) door het rode licht op het kruispunt lairesse straat/ Jacob obrecht.
De lichten vanuit de Jacob obrecht waren al groen en fietsers en auto reden al op toen deze buschauffeur met volle vaart door rood reed. Een bus van deze omvang is een moordwapen op het moment dat er bewust en en zonder enige twijfel zo’n overtreding wordt gemaakt.
Onverantwoord dat het GVB niet in staat is om zijn chauffeurs van het belang te overtuigen dat zij zich aan de verkeersregels houden.
Het was werkelijk ongelofelijk dat een bus van het streekvervoer een dergelijk risico neemt. Het was nergens voor nodig.

Ik verwacht een sanctie richting deze chauffeur vanwege de ernst van de situatie op het moment dat de overreding werd begaan.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marilene123456