Klacht: door gebrekkige kaartenautomaat trein gemist en duurder kaartje moeten kopen

op 27 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Beste mensen,

Hiermee wil ik namens mijn broer 2 klachten indienen tegen een gebrekkige kaartautomaat op het station van Heerhugowaard vandaag rond 11:00 uur en het ontbreken van de mogelijkheid om op dat station geld te wisselen om een vervoerkaart aan te kunnen schaffen. Voornamelijk dat laatste lijkt erg klantonvriendelijk naar toeristen en mensen die niet vaak met de trein reizen (mijn broer woont in Ierland).

De kaartenautomaat op het station Heerhugowaard kon een nieuwe OV kaart niet activeren.
Er was nog een reizigster bij wie het ook niet lukte. Er was een medewerker van de NS (die daar geen dienst had, maar daarvoor onderweg was naar Alkmaar) die het ook zonder succes voor mijn broer en de andere reizigster probeerde. Hierdoor misten mijn broer en de andere reizigster de trein vanuit Heerhugowaard, mijn broer die van 11:06 richting Uitgeest. Tevens miste mijn broer daarna ook de aansluiting naar Wormerveer, waardoor hij een half uur te laat was voor zijn afspraak in Wormerveer.

Dat er toen in Heerhugowaard een los kaartje moest worden gekocht, had mijn broer niet voorzien. Ook niet dat hij dat door omstandigheden alleen met contant geld kon doen, terwijl dat niet in de winkel op het perron gewisseld kon worden voor het juiste bedrag.

Waarom is er een winkel op een perron die niet voorzieningen biedt die de reiziger mogelijk nodig kan hebben??? Vooral reizigers uit het buitenland die niet vaak met de trein reizen en dus ook toeristen kunnen hierdoor in de problemen komen.

Het lijkt me ook heel verkeerd dat reizigers door gebrekkige automaten een duurder kaartje moeten kopen.

1) vergoeding te veel betaalde
2) minstens 1 stationwinkel verplichten voorzieningen te bieden die reizigers nodig hebben

Kon hieronder niet een foto meesturen van het kaartje. Dat mag dus ook wel anders.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 17 oktober 2016 om 12:38 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door eroberi