Klacht: door gebrekkige kaartenautomaat trein gemist en duurder kaartje moeten kopen

op 27 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste mensen,

Hiermee wil ik namens mijn broer 2 klachten indienen tegen een gebrekkige kaartautomaat op het station van Heerhugowaard vandaag rond 11:00 uur en het ontbreken van de mogelijkheid om op dat station geld te wisselen om een vervoerkaart aan te kunnen schaffen. Voornamelijk dat laatste lijkt erg klantonvriendelijk naar toeristen en mensen die niet vaak met de trein reizen (mijn broer woont in Ierland).

De kaartenautomaat op het station Heerhugowaard kon een nieuwe OV kaart niet activeren.
Er was nog een reizigster bij wie het ook niet lukte. Er was een medewerker van de NS (die daar geen dienst had, maar daarvoor onderweg was naar Alkmaar) die het ook zonder succes voor mijn broer en de andere reizigster probeerde. Hierdoor misten mijn broer en de andere reizigster de trein vanuit Heerhugowaard, mijn broer die van 11:06 richting Uitgeest. Tevens miste mijn broer daarna ook de aansluiting naar Wormerveer, waardoor hij een half uur te laat was voor zijn afspraak in Wormerveer.

Dat er toen in Heerhugowaard een los kaartje moest worden gekocht, had mijn broer niet voorzien. Ook niet dat hij dat door omstandigheden alleen met contant geld kon doen, terwijl dat niet in de winkel op het perron gewisseld kon worden voor het juiste bedrag.

Waarom is er een winkel op een perron die niet voorzieningen biedt die de reiziger mogelijk nodig kan hebben??? Vooral reizigers uit het buitenland die niet vaak met de trein reizen en dus ook toeristen kunnen hierdoor in de problemen komen.

Het lijkt me ook heel verkeerd dat reizigers door gebrekkige automaten een duurder kaartje moeten kopen.

Gewenste Oplossing:

1) vergoeding te veel betaalde
2) minstens 1 stationwinkel verplichten voorzieningen te bieden die reizigers nodig hebben

Kon hieronder niet een foto meesturen van het kaartje. Dat mag dus ook wel anders.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 17 oktober 2016 om 12:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Er is inmiddels contact opgenomen met de indiener van deze klacht. We hebben de klacht via onze reguliere kanalen opgepakt en beantwoord. Om deze reden ziet u de aangedragen oplossing hier niet terug. We begrijpen dat anderen mogelijk op zoek zijn naar een antwoord op dezelfde vraag of klacht. Mocht u eenzelfde vraag hebben of een klacht willen indienen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij uw vragen alsnog kunnen beantwoorden.

Wij zijn dag en nacht te bereiken via Social Media (Twitter, Facebook) of via telefoonnummer 030-751 51 55. Tevens kunt u vragen per e-mail of brief indienen en via onze chat op www.ns.nl/klantenservice contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u bij vragen terecht op ons serviceforum via www.forum.ns.nl.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door eroberi