Klacht: Doen niet wat ze beloven!!

op 01 juli 2016 over 2de kans witgoed in de categorie Electronica Winkels - lokaal

Het koelgedeelte van mijn (inbouw)koel/vriescombinatie wilde niet meer onder de 12 graden koelen, de inhoud kon ik weggooien, dus op zoek naar een andere. Op Marktplaats kwam ik een advertentie van 2de Kans Witgoed in Amsterdam tegen, die een Whirlpool voor €100,= en met 6 maanden garantie aanbood. 7 dagen per week open en daar bovenop werd nog eens beloofd dat de bestelling dezelfde avond zou worden bezorgd!!

Dus op zondag 26 juni 2016 een berichtje met wat vragen gestuurd, waarop werd gereageerd met “Denk dat ik u wel kan helpen. U kan het beste even bellen op 0681821342”.
Dat helpen bestond uit een vlotte verkoopbabbel van ene Elias en voor ik het wist had ik me een andere koelkast aan laten praten die “minstens 7 jaar jonger” was, maar €50,= duurder was. “Geen zorgen meneer Martin, komt helemaal in orde, apparaat wordt helemaal schoongemaakt, motor loopt prima en is getest, goede rubbertjes, zelfde maat als de Whirlpool, wordt dinsdagavond tussen 18.00 en 22.00 uur bezorgd!!”
Huh??? Dinsdag??? En de belofte van dezelfde avond bezorgen dan? Op de vraag hoe oud deze koelkast dan wel was, werd overigens ontwijkend geantwoord en geen duidelijkheid gegeven.

Dinsdag op verzoek eindelijk wat foto’s gekregen. Koelkast zag er op zich netjes uit, dus erg benieuwd naar de rest van de afhandeling……
Dinsdagmiddag werd me medegedeeld dat de vriesladen niet bij de vriezer zaten, maar “geen zorgen, meneer Martin”……de laden zijn splinternieuw besteld bij EuroParts!

’s Avonds gaat de telefoon……de chauffeur aan de lijn. Hij heeft vertraging, want hij had in de file gestaan en zou er tegen half 11 pas zijn. Op zo’n moment heb je weinig keus, dus afwachten maar….
Uiteindelijk 22.45 uur was de koelkast daar dan eindelijk!! Blij toe, want sinds zondag met een camping koelboxje is best leuk voor een camping, maar onpraktisch voor thuis!!

Tijdens het naar boven tillen geeft de chauffeur nog even aan dat het €10,= kost om te tillen. Dat is €5,= geworden, het is tenslotte niet mijn schuld dat hij zo laat komt. De oude koelkast meegegeven, waar de bezorger verbaasd op reageerde, want hij had dat nog niet door gekregen van de zaak.
Nadat de oude was ingeladen, en er contant €155,= was afgerekend, bleek de chauffeur de factuur te zijn ‘vergeten’….jaja….

Natuurlijk wilde ik de koelkast gelijk op de plaats van de oude, dus folie eraf gehaald. Bij het openen tot de ontdekking gekomen dat er 2 vieze oude versleten groentelaatjes in zaten die de helft te klein waren en niet bij deze koelkast hoorden. De kast in de inbouwkast getild, naar binnen geduwd……en BAM!! Zo klem als maar kan! Vaag, want de koelkast zou toch even groot zijn als de Whirlpool??
Na opmeten bleek de kast echter 55,5cm te zijn i.p.v. de gewenste (en standaardmaat) 54cm!!

Eerder had ik het privénummer van Elias gekregen, die blijkbaar de baas van de hele handel was, dus hem geprobeerd te bellen. Op dat tijdstip werd er natuurlijk niet opgenomen, dus een klacht neergelegd via WhatsApp, daarin aangegeven dat ik dit niet accepteerde en ik mijn geld terug wilde, aangezien er ook nog zoiets is als een zichtstermijn en ik er geen vertrouwen meer in had.

Woensdag, de volgende dag geen reactie, dus aan het bellen geslagen naar de winkel, waar er niet werd opgenomen of de telefoon werd direct weer neergelegd. De telefoon van de zaak zelf dan, want meneer Elias nam dus gewoon niet op. Uiteindelijk ene Felix aan de telefoon gekregen, die mijn verhaal aanhoorde, en me te kennen gaf dat er 2 koelkasten bij hun stonden die wel de goede maten hadden. Bij hem aangegeven dat ik meneer Elias al had geappt en mijn geld terug wil.

Uiteraard was meneer Elias er niet, die heb ik eind die middag aan de telefoon gekregen. Uiteraard kon het niet wat ik zei, want hij had de maat zelf opgemeten. Pas toen ik een foto stuurde van de kast met een meetlint erbij gaf hij toe, maar bleef het raar vinden….. Alsof die kast ineens groeit!!!! Ik heb hem uiteindelijk nog een kans gegeven, want “ik heb 2 apparaten die wel de goede maat hebben, meneer Martin, komt goed meneer Martin, ik ga zo foto’s sturen van de 2 kasten en dan mag u kiezen welke we komen brengen en nemen we de andere weer mee”.

Het is nu vrijdagmiddag……Die foto’s heb ik nog niet gezien, de telefoon word niet opgenomen, de apps aan meneer Elias worden gelezen maar niet op gereageerd. Kortom, ik voel me behoorlijk in de maling genomen en het ergste nog, ik zit nog steeds zonder koelkast!!

Als de koelkast is opgehaald en ik mijn geld terug heb!

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 2de kans witgoed

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 2de kans witgoed nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Martin den Dekker