Mijn Klacht:
Onlangs heb ik een bestelling geplaatst bij DJI Europe, het betreft een drone. Na de bezorging kwam ik erachter dat de drone niet geschikt is waarvoor ik hem graag zou gebruiken. Gratis retourneren was een optie, hier heb ik gebruik van gemaakt. UPS heeft mijn retourpakket helaas op een verkeerd adres afgeleverd. In plaats van het adres in Barendrecht heeft UPS het afgeleverd in Heijen. Hiervoor heeft DJI Europe B.V. een claim ingediend en ik heb zwart op wit dat UPS de claim heeft toegekend en uit heeft gekeerd aan DJI Europe B.V. Het gaat om een aanschafbedrag van €2799,- DJI Europe B.V. beweert echter dat de claim niet toegekend of uitgekeerd is. Een ontzettende lelijke en klantonvriendelijke actie natuurlijk.
Middels instructies heb ik het retourlabel gebruikt en ik heb alle retourvoorwaarden opgevolgd, de verpakking was zelfs nog gesloten. Helaas is het bij UPS misgegaan met de bezorging maar omdat ik het label van DJI heb gebruikt en alle instructies heb opgevolgd ben ik niet verantwoordelijk voor deze zending. De verantwoordelijkheid ligt bij DJI Europe B.V. en daarom heeft UPS de claim aan DJI Europe B.V. toegekend én uitbetaald. Hiervan heb ik schriftelijk bewijs gestuurd via de e-mail van een medewerkster van UPS.
Terwijl ze mijn geld houden €2799, houden ze ook de claim van UPS. De klantenservice reageert niet meer op mij sinds dat ik heb laten weten dat ik schriftelijk bewijs heb dat de claim is toegekend en uitgekeerd.
Gewenste Oplossing:
Ik wil mijn geld terug, er is een geschil geweest tussen de bezorgdienst en DJI. Ik kan hier niets aan doen. Het geschil is opgelost en nu dient DJI mij terug te betalen.