Klacht: dixons geeft geen garantie op gekochte sd kaart

op 29 januari 2014 over Dixons in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb dixons meerdere malen gebeld over een sd kaartje dat kapot is. Ding is een half jaartje oud. Heeft altijd netjes in mijn telefoon gezeten. Maargoed dixons vertikt het mij te helpen omdat ik geen bon meer heb. Nu is icidu de fabrikant van het kaartje aangesloten bij hetzelfde bedrijf als dixons volgens dixons moest ik het met icidu oplossen. Dit geprobeert. Maar bij sommige mensen blijft lezen moeilijk. Icidu zegt gestopt te zijn en ik zou het bij de dixons om kunnen ruilen. Maar deze zeggen van niet..

Dat mijn kaartje omgeruild wordt door een die wel werkt

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dixons over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dixons in behandeling genomen

Dixons

Heeft op 05 februari 2014 om 12:27 geantwoord

Beste Jowan073,

Wat jammer om te vernemen dat uw SD kaartje niet lijkt te functioneren. Wij willen u graag verder helpen, maar hiervoor dient u het aankoopbewijs te kunnen overleggen.
Het kan natuurlijk zijn dat u deze niet meer heeft, maar middels het onderstaande kunnen wij u wel verder helpen.

Mocht u dit product online hebben gekocht dan staat het factuurnummer op uw bankafschrift.
Indien u dit product in de winkel heeft gekocht en per pin heeft betaald, dan kunt u ook de gegevens van uw bankafschrift lezen.

In beide gevallen kunnen wij voor u in het archief op zoek gaan naar het aankoopbewijs, zodat u aanspraak kunt maken op de garantie van uw product.
Zonder de bovengenoemde gegevens kunnen wij echter niet achterhalen of het product daadwerkelijk bij ons is gekocht.
Om fraude te voorkomen is het belangrijk dat u een aankoopbewijs kunt overleggen.

Indien u de gegevens heeft dan kunt u deze per e-mail aan ons kenbaar maken.

W. de Groot

Active Care - Dixons
E: activecare@basgroup.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dixons een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 08 februari 2014 om 22:04 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht jowan073

3 jaren geleden - Ik krijg een mail dat dixons de klacht heeft opgelost. Sorry maar ik weet van niks. Er is geen contact met mij opgenomen niks niet. Graag zou ik willen dat t opgelost is.. maar helaas...hoop dat ik snel iets hoor. Ik zit nu een reactie staan van w de groot. Maar volgens mij lezen ze mijn hele verhaal niet. IK HEB GEEEEEN BON!!! Op een sd kaartje zit doorgaans 10 jaar garantie. Het kaartje dateert uit 2012. Ik kan dit laten zien in een dixons filliaal. Maar dixons vertikt mij garantie te geven terwijl icidu aangeeft onder dezelfde firma te zitten als dixons en ook zonder bon geholpen moet worden. Graag alsnog oplossen. En in het vervolg wel ff het verhaal lezen en niet meteen roepen heb een bon nodig.. beetje vreemd. Ik heb pilot xenon. Die heb ik in denbosch gekocht. En in tilburg kan ik deze zo.omruilen omdat er een datum opstaat. Stond binnen 5 secondem weer buiten. En was niet eens dezelfde firma. Dus kom niet aan dat er een bon nodig is voor de garantie en dan nog.. wordt ik als leugenaar neergezet. Omdat het kaartje niet bij dixons gekocht zou zijn als ik geen bon heb. Dat is bullshit. Ik ga mn garantie halen bij de winkel waar ik t gehaald heb. Waaeom zou ik daarover liegen. Heb dat kaartje gekocht voor 13/15 euro. Weet ik zo ff niet precies meer. En een sd kaartje krijgt doorgaans 10 jaar garantie. Ik heb icidu gemaild en die zeggen dat ik ook zonder bon het met jullie kan oplossen. De fabrikant geeft alleen garantie via de winkel. Dixons in dit geval. En ik wil dat er gewoon een nieuw kaartje komt. Anders ga ik hiermee naar de consumenrenbond. Dus de keuze ligt bij dixons.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Dixons beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door jowan073