Klacht: diversen

op 03 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

A: Waarom kan ik niet direct aan Ikea iets vragen? Ik heb geen Facebook of Twitter en wil ook niet speciaal een account aanmaken daarvoor. Verder kun je dan alleen klagen via de telefoon a 55 cent per gesprek. Beetje raar, dus dan maar via deze weg:
B: waarom zijn de houten RIBBA fotolijsten (50×70) uit de handel?? Eerst werd het al minder toen de platen van glas naar plastic gingen, en nu is hout ook al te duur? Dus helemaal weg maar?? Ik vind dit raar, ik kocht ze vaak (en ik ken echt heel veel mensen die voor deze lijsten speciaal naar Ikea kwamen). Maar goed jammer, nu ga ik maar naar de Hornbach, waar ze ze wel hebben (houten lijsten dus).
C: Waar zijn de witte kartonnen KASSETT opbergdozen gebleven?? Er is nu een armetierig pauperding voor in de plaats gekomen, van superdun karton (scheurt gewoon) en geen metalen verstevigde hoeken op het deksel, zodat je niet meer goed kunt stapelen (want: nu te slap en dus beschadigd). Bovendien zijn ze veel kleiner en lager dan de oude Kassett. En de metalen houdertjes voor de naambordjes hebben ook geen handgreepje meer, zodat je niet even een doos tevoorschijn kunt trekken. Helemaal niet handig dus! Dan heb je een halve wand met dezelfde dozen en nu ineens deze zielige dingen ertussen. Ga ik niet doen dus… Ik vind het ook een rare redenatie om ze uit de handel te halen: dit is een product dat tijdloos is. Maak ze dan gewoon iets duurder als de productiekosten zijn gestegen, dan wil ik ze nog steeds hebben hoor! Maar deze slappe hap dus niet. Heel jammer, dit waren de twee vaste producten waarvoor ik überhaupt naar Ikea kwam. Maar daar zullen jullie niet van wakker liggen…

Zie boven

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 15:32 geantwoord

Hej,

door drukte lezen we je bericht nu. Onze excuses hiervoor.

Wanneer je niet in het bezit bent van een Facebook of Twitter account kan je rechtstreeks contact met ons opnemen door de volgende stappen te volgen: Kies rechtsboven op de IKEA website voor Klantenservice > Veelgestelde vragen > Service > Ik heb een vraag > daar vind je het contactformulier. Of zoals je reeds zelf aangaf, via onze IKEA Informatielijn: 0900-2354532 (55 cent per gesprek en de gebruikelijke belkosten).

We kunnen ons voorstellen dat je het jammer vindt dat de RIBBA wissellijst wit gelazuurd eikeneffect uit ons assortiment is :( IKEA wisselt haar assortiment regelmatig, omdat we graag vernieuwend en inspirerend willen blijven. Daardoor kan het zo zijn dat er een geliefd artikel niet meer verkrijgbaar is.

Wat vervelend dat het alternatief van de KASSETT doos met deksel niet bevalt. Bedoel je hiermee de FJÄLLA doos met deksel? Wellicht is dit een passend alternatief. We nemen je feedback intern mee, daar kunnen we alleen maar van leren. Wie weet komt de KASSETT opbergdoos weer terug in ons assortiment.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Heeft op 11 juli 2016 om 16:01 geantwoord

Grappig. Na 3 maanden (!!!) nemen ze de klacht 'in behandeling' en wordt gelijk als 'opgelost' aangemerkt. Maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen hoor! Er is dus nog steeds niets behandeld en niets opgelost. Laatstaan naar tevredenheid. Wat een lachtertje weer....

Alle klachten die gemeld zijn door MR71