Klacht: Diversen

op 08 juli 2016 over Kia in de categorie Automerken

Mijn Kia Picanto TA PE 5D 1.2 Sportline is voor een kleine beurt bij Kooymans in Naarden geweest. Daarbij wed mij gezegd bij de balie, net of het een sneetje brood was, € 152,07 ex btw. Daarbij werd gevraagd of het interieurfilter vervangen moest worden. Of dat moest, tastte ik in duisternis want ik vraag mij af of dat moet. In ieder geval was het eindbedrag incl. filter €207,50 inc.l btw. Op de nota die mij via de post bereikte. werden wel de Vervangen onderdelen olie end. genoemd maar niet per stuk op de nota genoemd. Nu heb ik weinig vertrouwen in autobedrijven want ze kunnen van alles uitspoken. Overigens zijn alle klachten via een mail aan Kooymans gemeld. maar van hun heb ik niets vernomen nog een mail ontvangen. Verder klachten zijn: geen uitdraai groefdiepte banden, Gevraagd om kleurstift, geen reactie. Elk ander autobedrijf, ook de vorige eigenaar, gaat er even mee naar de wasstraat. Ik vermoedde, dat dit was gebeurd maar er werd wel met mijn auto ongevraagd buiten mee gereden. Volgens de KIA Bijbel, het handboek, hoort er een zonnebril houder in te zitten. Daarop kreeg ik een antwoord van dat die niet altijd in een auto zit. En het is een Sportline?
In een tweede mail heb ik geschreven dat als zij nu niet reageren ik naar een ander bedrijf ga voor onderhoud. En de prijzen die genoemd worden! Voor een middenklasse auto betaal in hoogstens € 120,00 en een ueropa verzekering bij mij verzekering €37,80 incl. autosleutels in de auto. Dus dat bedrag wat door u genoemd wordt is totaal oninteressant. Laat staan dat ik voor de benzine bij aflevering €60,00 moet betalen en dat zit de tank niet eens vol. U ziet het een hoop klachten die ik ook hoor bij een ander geval die Picanto rijdt dat er een andere eigenaar kwam en die het onderhoud ook deed of het een pak melk is.

Vorige eigenaar wat Marant b.v.
Als wat hier boven staat werd netjes uitgevoerd of ik werd er over gebeld.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kia over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door W. Zoethout