Klacht: Distributieketting stuk Fiat Fiorino bij 106.000 km

op 12 december 2017 over Fiat in de categorie Automerken

Een ravage was het voor ons circa 2 maanden geleden waarbij onze Fiat Fiorino de distributieketting van stuk ging. Met een kilometer stand van ongeveer 106.000 liep het helemaal mis. Tot op heden heb ik altijd de onderhoudsbeurten gehad en de nodige reparaties zijn uitgevoerd. Omtrent deze probleem hebben wij de auto ingebracht bij Iveco Schouten in Nijmegen. Tevens heb ik de auto daar heen laten slepen. De garage gaaf aan naar het probleem te kijken en contact op te nemen met Fiat de fabrikant en hierop terug te komen.
Ik kreeg een vervangende auto mee voor de duur van 1 maand. Ik moet zeggen dat ik dit een unieke ervaring vindt, want mensen belazeren is toch een vak apart! De vervangende auto kreeg reparatie aan onderhoud, dit werd mij op het lijf geschreven.
Er zijn onderhoudstaken uitgevoerd zoals het vervangen van olie, filters, remschijven e.d.
Ik heb in de tussentijd contact gehad over de stand van zaken, de auto was nog niet klaar. De monteur adviseerde om ook gelijktijdig de apk te laten uitvoeren dit zou meegenomen kunnen worden vanwege dat de auto toch grondig werd nagekeken.
Na 1 maand verstreken te hebben ‘’met tussentijdse contacten’’ ging ik naar de garage om verhaal te halen. De garage heeft samen met de fabrikant afgesproken dat ieder een derde aansprakelijk is voor de kosten in totaal. Dit heb ik niet geaccepteerd vanwege de redelijkheid van km stand en gezien de auto een distributieketting heeft een geen riem, verwacht ik niet dat de ketting stuk gaat bij dit km stand.
Hierop gaf men aan dit goed te maken en de factuur mij toe te sturen, merkwaardig is dat ik de factuur niet mee kreeg of werd afgehandeld ter plekke, hierop nam ik de auto mee. Binnen 1 week ontving ik de factuur met de verrassende bedragen erop. Het was een raadsel die ik moest oplossen, vanwege de opmaak en de minimale factuur uitleg.
De volgende kosten zijn opgemaakt:

• Vervangende auto Fiat Doblovan ong €670,- ‘’heel erg vriendelijk een vervangend auto waarvan ik de kosten mag betalen, super service!’’
• Apk Fait Fiorino €505,- “onderbouwing is reparatie aan de motor? erg merkwaardig dat een motor die al opnieuw wordt nagekeken vanwege de distributieketting wederom kosten kan hebben’’ en overige kosten.
• Kosten slepen Fiat Fiorino €120,- ‘’deze kosten heb ik zelf moeten betalen’’
• Kosten nieuwe distributieketting een derde €800,-

Kortom heb ik een advocaat ingeschakeld gezien ik nu 2 maanden verder ben zonder enige resultaat.
Juridische stappen had ik veel eerder moeten nemen, gezien ik vanaf het begin al argwaan hebt.
U kunt deze rechtelijke procedure wat nog niet is opgestart ongedaan maken door hierover met mij contact op te nemen en zorg te dragen voor de totale kosten.
Voor nadere informatie en eventueel inzage stukken, kunt u gerust contact opnemen.

De schade valt te claimen aan de leverancier of aan derden, maar zeker niet aan mij in persoon. Ik verwacht een fatsoenlijke afhandeling.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fiat

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fiat nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sphinxx