Klacht: discriminatie onvriendelijk bejegend

op 27 juni 2017 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte,

Iedere dag ga ik met de scooter met de tolhuis pont over, regelmatig staan daar mensen van ondersteunende taken met de mededeling dat op de pont de motor van de scooter uit moet. Echter zijn hiervoor de regels bij de medewerkers zelf niet geheel duidelijk. Voor de pont staat nergens aangegeven dat daar de motor al moet worden uitgezet, op de pont staat boven de overkapping dat de motor moet worden uitgezet. Bij het af rijden staat nergens aangegeven vanaf waar de motor mag worden aangezet. Meerdere malen is hierover door een van de medewerkers al aangegeven dat de motor bij de gele streep voor de klep de motor pas mag worden gestart. Tevens meerdere malen ben ik door medewerkers toegeschreeuwd dat er pas op de klep mag worden gestart. Gister stond ik als eerste voor de klep en dus bij de gele streep toen ik de scooter wilde starten om de pont te verlaten toen een medewerker op een zeer onvriendelijke manier tegen mij schreeuwde en de weg versperde dat ik pas op de weg de scooter mag starten. Het meest vervelende aan alles vind ik dat het tevens meerdere malen tot bijna iedere keer gebeurd dat dit wel tegen mij en enkele andere scooter bestuurders wordt geschreeuwd, maar niet tegen Marokkaanse jongeren van rond de 17/18 jaar. Om te beginnen is hier dus sprake van discriminatie naar de blanke medemens en ten tweede weten de mensen welke de regels moeten handhaven zelf niet wat de regels zijn.

Nogmaals; voor de pont staan nergens borden, op de pont staat het boven de overkapping.

Tot slot wordt er niets gezegd tegen de mensen welke onder de rokers verbodsborden staan te roken en e-bikers met motor aan.

De eerst volgende keer dat ik weer op deze wijze door een van uw medewerkers wordt bejegend en gediscrimineerd zal ik de politie hiervoor inschakelen.

Als uw medewerkers mij en andere gebruikers van de pont op een normale manier bejegenen, de regels duidelijk staan aangegeven en door een iedere medewerker op dezelfde manier worden uitgedragen en als iedere gebruiker ongeacht leeftijd of afkomst op dezelfde wijze wordt behandeld.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door debvont