Klacht: Discriminatie door belastingverdrag Nederland-Duitsland

op 17 oktober 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Sinds 2016 is, buiten de Europese regelgeving om, een belastingverdrag tussen Nederland en Duitsland afgesloten. Het verdrga geldt voor Nederlanders die in Duitsland wonen.
Hoewel het verdrag pretendeert dat heffingskortingen voor de Nederlandse belastingbetaler blijven bestaan, blijkt dat praktisch niet de waarheid te zijn.
Doordat, in mijn geval, volgens het verdrag de AOW in Duitsland wordt belast en mijn pensioen in Nederland, val ik onder de “90% regeling” (genoemd in het verdrag). Dit betekent dat mijn vrouw die, wegens ziekte, niet kan werken en jarenlang de heffingskorting voor de minst verdienende partner kreeg, deze niet meer kan krijgen,
Hoewel we in Duitsland wonen, netalen we belasting in Nederland, blijven we Nederlander, stemmen en zijn vaak in Nederland.
MIjn inziens is hier sprake van discriminatie doordat ik als Nederlander anders wordt behandeld als andere Nederlanders.

Als ik net als Nederlanders in Nederland wordt behandeld. Ik ben geen paria, heb geen andere nationaliteit aangenomen en wil hetzelfde behandeld worden als alle andere Nederlanders.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wim2503