Klacht: Discriminatie chronisch zieken

op 15 juli 2019 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Ik doe nu precies een jaar aan S’bam. Het gaat mij boven verwachting goed af. Ben nu 51 en heb al reumatoïde artritis vanaf mijn 15e. Heb ondanks mijn ziekte altijd geknokt om niet anders te zijn zoals gezonde mensen. Mede ook mijn universitaire studie afgemaakt en altijd goede banen gehad. Totdat ik helaas op mijn 38e volledig werd afgekeurd door mijn eigen collega’s arbeidsdeskundigen. Daarna kreeg ik op mijn 46e een zeldzame spierziekte. Heb daarom niet vier jaar kunnen lopen. Enige manier om weer langzaam te kunnen bewegen in samenwerking met medicatie, was sporten. Gelukkig heb ik gelijk gehad, want het gaat nu fysiek ook veel beter met mij. Paar weken geleden is door middel van een biopsie aangetoond dat ik nog een chronische ziekte erbij heb. Heb dit ook tegen mijn instructrice verteld. Mijn groepsleden van S’bam zijn zeer empatisch. Echter de instructrice heeft na 6 weken afwezigheid vanwege mijn ziekte geen een keer gevraagd hoe het met mij gaat. Gisteren had zij een plaatsvervanger en die zei dat ik niet hard genoeg stampte. Ik probeerde het uit re leggen en het enige antwoord was maar je kan toch ook lopen? Ben na de les ook naar haar toe gegaan om het uit te leggen. Zij vond dat ik degene was die er maar over door ging. Terwijl
Ik alleen maar vertelde wat mijn probleem is. Mede vergeleek zij mijn chronische ziektes met een blessure.

In de opleiding meer aandacht hoe om te gaan met mensen met beperkingen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 15 juli 2019 om 09:26 geantwoord

Heeft op 15 juli 2019 om 09:52 geantwoord

Het is meer dan vervelend. Het is ronduit schandalig.
Ga geen mensen verklikken.
Het is belangrijk dat jullie mensen wat begrip en respect bijleren en niet alleen de pasjes.
Wens daarom ook niet getutoyeerd te worden. Hebben een zakelijke relatie. Zeker geen vriendschappelijke.
Dat een mede vijftiger die een beroerte heeft gehad MOEST zweten is ronduit schandalig.
Dit is respectloos en hier is duidelijk sprake van onverschilligheid en onwetendheid.
Het begint toch met de opleiding die jullie geven.
Deze zijn de wortels van het kwaad uiteindelijk.
Dan maakt het tenslotte niet uit of hij of zij Pietje of Klaasje heet.

Alle klachten die gemeld zijn door van Kerkvoorde